Jeg har følgende problem med klimaanlægget på min 406'er årgang 2000:
Når jeg slår aircon fra, så dugger bilens ruder fuldstændig til. Selv hvis jeg blæser kraftig varme op på forruden, er det meget svært at komme af med duggen. Problemet sker selv i helt tørt vejr, og duggen kommer meget hurtigt, så efter 1 minut er det stort set umuligt at se ud af ruderne. Duggen forsvinder så snart, jeg slår aircon til igen. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Det opstod første gang i vinter, hvor de kolde udendørstemperatur automatisk slog aircon fra for at undgå frost i kondensvandet. Jeg var stort ikke i stand til at se ud af bilen.
Er der andre, der har oplevet noget lignende og har en løsning?
Jeg har ringet til et Peugeot værksted, som anbefaler at få renset systemet til klimaanlægget. Men selv hvis anlægget skulle være tilstoppet, så forstår jeg ikke, hvordan der kan komme så meget dug, som der gør! Et tilstoppet anlæg bør vel ikke give meget anderledes resultater end at køre med recirkulation slået til eller hvad? Jeg har da tidligere kunnet køre med recirkulation og uden aircon i min. 15 min uden af bilen duggede, mener jeg?
Mvh. Lars