Forfatter Emne: "Brummen fra motor 206"  (Læst 4456 gange)

Todi62

  • Gæst
"Brummen fra motor 206"
« Dato: 06. Maj 2010, 10:17 »
Hej

Jeg har et problem med min 206 fra ´99. Den "Brummer" fra motoren ved kørsel ved ca. 85-90 km/t og opefter. Yderligere brummer den hvis jeg holder i kø for længe.

Kan det være køleren der er i stykker?

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #1 Dato: 06. Maj 2010, 12:01 »
hejsa...

Kan du ikke uddybe den brummen, for det kan være et vidt begreb.

Todi62

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2010, 12:15 »
i starten var det en pibe lyd men nu hvor jeg har kørt noget mere er det blevet brummen. det kan mæres i hele bilen og tror bestemt det kommer fra motorrummet. Det er som der er noget der sætter i gang men ikke kan dreje rundt. Når det kommer i en kø så forsvinder det igen når bilen kører igen. Ved kørsel 80-90 km/t er det konstant

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #3 Dato: 06. Maj 2010, 12:20 »
hej igen...

Prøv og tjek din udstødning og manifold... Manifold har det med at flække, og det kan man somregl ikke se før den er pillet af. Udstødning kan være en flækket svejsning, revnet potte eller defekt ophæng.
Tro mig den kan sig mange brumme lyde.
Der skal så lidt til og det lyder som en tank man køre i.
« Senest Redigeret: 06. Maj 2010, 12:25 af morgan »

Todi62

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #4 Dato: 06. Maj 2010, 12:41 »
Tak for dit hurtige svar

Men er det sandsynligt når det ikke er en konstant brummen. Det er som om det kommer når der er noget der skal slåes til.

Hvis det er køleren er det så noget der skal leves med det sammen ? eller kan man køre med det

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #5 Dato: 06. Maj 2010, 12:55 »
hvis du mener "brummen" fra køler...

Så har du et problem... Det betyder at vandet koger
og det betyder hvis du er heldig, så er det en defekt termostat, ellers er det topstykket på bilen der kan ha taget sig en tur. Topstykke, betyder somregl en ny toppakning, og i værstefald trykprøvning...
Nu snakker vi om dyre penge....Hvis du ikke har forbindelse der er slesk... he he  

Hvis du har lidt snilde, så tager du temostaten ud og putter den i varmt vand, for at se om den arbejder, men men   køb en ny, den koster ikke mange bass øre........

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #6 Dato: 06. Maj 2010, 13:01 »
glemte at sige at din føler på køleren , kan også gå til de evige jagtmarker..
dvs, at din blæser ikke kan køre...
Den køre ikke hvis du har mangel på vand, da den ikke aktivere på damp og den kan være defekt!!!

For ikke at skade motor, så ha fuld knald på varme i bilen, da den kan til nød køle motor... stald tip igen
« Senest Redigeret: 06. Maj 2010, 13:05 af morgan »

Todi62

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #7 Dato: 06. Maj 2010, 13:13 »
Tak for det.
Håber da på det er den blæser.. Ellers tror jeg næste stop må være en tur på værksted.

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #8 Dato: 06. Maj 2010, 13:28 »
prik prik...

Hvis du skifter føler eller gør andet, så skal kølesystemet luftes ud, og hvis du ikke gør det rigtigt, så koger din bil...der er udluftnings ventil ved termostaten og oppe ved indgang til radiator.

Det kan tage en time at lufte den ud....  der skal sprøjte konstant vand ud af ventilerne, før den er ok...

Tro mig... geot, citron og renno, er de værste biler at lufte ud, og det er pga deres åndsvage varmesystem.  Man tror at alt er i orden efter 1 times udluftning, og så koger dyret.... forfra igen..... hø hø
« Senest Redigeret: 06. Maj 2010, 13:35 af morgan »

Todi62

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #9 Dato: 06. Maj 2010, 14:38 »
Nu er jeg sikker på det ikke er mig der kommer til at orden det. Men en mekaniker. Jeg har jo termometer i instrumentbrættet og der viser det ikke at motoren er over varm.

morgan

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #10 Dato: 06. Maj 2010, 15:40 »
så må han finde ud af problemet....

go vind....smile

PaTTeMaN

  • Gæst
RE: "Brummen fra motor 206"
« Svar #11 Dato: 27. Juni 2010, 05:33 »
Goddag... Blander Mig li lidt her...

Fundet ud af hvad problemet var ?

Har det samme problem med at når den blir varm, så lyder det som om blæseren slår til og nogle gange banker det i hele bilen og lyder en smule voldsomt :(

Storm

  • Gæst
RE: brummen fra motor
« Svar #12 Dato: 28. Oktober 2010, 14:23 »
Hej Todi, det probelm har jeg haft med min Peugeot 206, det vat ikke noget farligt, blot køler propellen der var løs, som du selv skriver det lyder som noget der går igang  -  og det er netop propellen når motoren skal køles  -  speciel når du holder i kø og motoren bliver varm.
mvh Storm