Forfatter Emne: Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI  (Læst 2643 gange)

Jon_DK

  • Gæst
Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI
« Dato: 08. Maj 2010, 19:39 »
Jeg har netop fået skiftet tandrem og knastakselsensor i forbindelse med skift af højtrykspumpe på min 306 2.0 HDI - de første 200km har den kørt fint, men nu efter en 5-7kms kørsel begynder den at tikke højlydt i takt med omdrejningerne. Det lyder som om det kommer inde bag tandremsdækslet - og i toppen... Der er intet når motoren er kold...

Kan det skyldes forkert montering af rem/sensor??? Og vil det skade motoren at køre videre med det, til der er tid til at kigge forbi værksted igen... ( har lige haft undværet bilen i 3 uger pga rep... )???

Mvh Jon
« Senest Redigeret: 09. Maj 2010, 00:31 af Jon_DK »

holm 83

  • Gæst
RE: Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI
« Svar #1 Dato: 09. Maj 2010, 08:18 »
jeg ville ikke køre med det hvis det larmer sådan kan jo være der er noget løs eller ligende

hvorfor har den stået på værksted i 3 uden for det????? det tager ikke lang tid og skifte sådan en pumpe med orginal værktøj skal tandremmen ikke engang af

Jon_DK

  • Gæst
RE: Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI
« Svar #2 Dato: 09. Maj 2010, 11:07 »
Fordi den ikke ligefrem stod forrest i køen... Hmm... Så tandrem skal ikke engang af - det var da trist, det er dér størstedelen af arbejdstimerne ligger...

Må nok hellere få den retur til mekker - så meget for at vælge uautoriseret... :(

Pumpen har ellers givet den nyt liv - har det sidste år hakket/tøvet ved accelleration, og sidste 2-3 måneder ujævn tomgang - det er kureret ved skift til renoveret pumpe... Men hvis den nye tandrem ryger nu, så er det jo lige fedt...

Jon_DK

  • Gæst
RE: Afhjulpet
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2010, 21:42 »
Knastføler var monteret for tæt på tandhjul, så dette sled på føleren - derfor mislyd. :)

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI
« Svar #4 Dato: 08. Juni 2010, 09:02 »
Det var venligt af dig at fortælle, hvad der var i vejen med bilen.
MVH  Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

jensjen

  • Gæst
RE: Mislyd efter tandremsskift 2.0 HDI
« Svar #5 Dato: 08. Juni 2010, 16:01 »
Enig. Rart med feedback :p