Forfatter Emne: Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306  (Læst 2095 gange)

Hesseldal

  • Gæst
Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306
« Dato: 10. Maj 2010, 15:39 »
Hej alle. er helt ny her , jeg har et problem med mit baklys virker slet ikke , der kommer tilsyneladende slet ikke strøm til sikringen og kontakt forsøgt "kortsluttet" uden held hvad gør jeg så ?  :(

Min bil er en peugeot 306 fra 1996
« Senest Redigeret: 10. Maj 2010, 15:53 af Hesseldal »

Rasmus Fisker

  • Gæst
RE: Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306
« Svar #1 Dato: 11. Maj 2010, 12:37 »
Det kunne være kontakten der bliver aktiveret, når du sætter den i bakgear, der er i udu. Eller har du tjekket alle sikringer igennem ?

martinb

  • Gæst
RE: dit baklys
« Svar #2 Dato: 11. Maj 2010, 21:10 »
Hvis du kan finde baklyskontakter som sidder på gearkassen (typisk et stik med kun to ledninger) så afmonter stikket og kortslut de to stikben. Så skulle der gerne være lys bagud og derfor er det så din baklyskontakt der er def. har du stadig ikke lys skal der lidt mere fejlsøgning til. Her er det første du gør at kontroller om der er 12 volt ned til kontakten MENS stikket er monteret på baklyskontakten.
Hilsen Martin (autoelektriker)

Hesseldal

  • Gæst
RE: deffekt baklys
« Svar #3 Dato: 12. Maj 2010, 13:18 »
Hej med jer

Desværre her jeg prøvet dette også uden held ser snart kun den mulighed at benytte peugeot s gratis syns tjek og så lokke den til lige at sætte deres tester på.
Har nemlig også et andet problem som andet sted beskrevet min abs lampe lyser konstant og det skyldes føleren ved venstre baghjul som ikke kan enes med de nye bremser jeg har fået

ankbhdk

  • Gæst
RE: Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306
« Svar #4 Dato: 12. Maj 2010, 17:03 »
Det lyder som et problem jeg havde på min 306. Det er noget med en printbane der brænder over inde i sikringsboksen der er inde uner instrumentpanelet, og det resulterer i at baklys ikke virker, abs ikke virker, endnu værre bremselys ikke virker og muligvis andet. Jeg satte en ny sikringsboks i som peugeot ville være bekendt at forlange i omegnen af 1000kr for, og vupti så virkede det hele igen.

Man kan muligvis reparere boksen, men den er ikke så nem - jag havde min skilt ad, og den består af 2 print der loddet sammen med en stribe metalspyd, og defekten er naturligvis på en af de sider af printet der vender ind mod midten.:@

Ved ikke om det er det, men det er i hvert fald en fejl en både min gamle og en kollegas har haft,

Mvh.
Allan

silverfox

  • Gæst
RE: Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306
« Svar #5 Dato: 13. Maj 2010, 16:42 »
En 306 fra 96 kan du ikke udlæse fejlkoder på på den måde. Du kan udlæse på motorstyringen, men ikke på eks. baklyskontakt. Det er heller ikke sikringsboksen, da dette kun er gældende for nyere, faceliftede modeller.
Jeg ville simpelthen skifte baklyskontakten, så dyr er den heller ikke...

Hesseldal

  • Gæst
RE: Hjælp deffekt baklys hvad gør jeg 306
« Svar #6 Dato: 14. Maj 2010, 19:29 »
Hej alle.
Jeg har nu fået skiftet min abs føler så der er så et problem mindre men det bak lys volder mig nogle problemer har prøvet at kortslutte kontakten så der skulle være konstans lys i bak lyset men intet skete så må prøve at måle slavisk frem af for evt så at finde ud af hvad der er galt for alt andet elektrisk viker på bilen