Forfatter Emne: 1,9 diesel tikker som om en ventil rammer stempel  (Læst 2583 gange)

lsh

• Gæst
1,9 diesel tikker som om en ventil rammer stempel
« Dato: 22. Juni 2010, 09:59 »
Jeg har købt en gammel 405 med en 1,9 diesel som tikker/banker som om en ventil rammer et stempel.
Er der nogen som har erfaring med en sådan lyd? Den kommer helt sikker fra før kobling, men det er svært at afgøre hvor den mere præcis kommer fra. Motoren trækker ok (af sådan en motor at være) og den oser ikke.
Moteren har efter sigende haft den metaliske bankelyd længe, så jeg tror ikke det er krumtableje. Hvordan med ventiler... kan de gå ud af justering så en af dem rammer et stempel?
Hilsen LSH

belastning

• Newbie
  • *
    • Vis profil
RE: 1,9 diesel tikker som om en ventil rammer stempel
« Svar #1 Dato: 22. Juni 2010, 21:14 »
dine ventiler kan kun ramme stemplet hvis tandremmen stå forkert..
en fejl justering af pumpe kan det være
1 eller 2 dyser kan det også være..

lsh

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. Juni 2010, 07:11 »
Tak for forslag. Hvad gør jeg - kan jeg skrue dyserne ud og se på dem om der er noget galt med dem? Og hvad med pumpen - hvordan kan jeg konstatere om der er noget med den?

Hilsen Lars

lsh

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26. Juni 2010, 19:52 »
Nu har jeg prøvet at sætte andre dyser i - men det gjorde ingen forskel.
Er der nogen der har forslag. Lyden tager til med omdrejningerne, motoren trækker godt nok og oser ikke ... så jeg er noget på herrens mark mht. hvad jeg nu skal prøve.

mvh. Lars

lsh

• Gæst
RE: Ny motor (1.9 diesel)
« Svar #4 Dato: 28. Juni 2010, 08:28 »
Nu stak min motor et ben ud igennem siden, så det var nu nok krumtablejer alligevel. NU søger jeg en god 1.9 motor som jeg kan sætte i i stedet. Nogen der ligger inde med en sådan?

belastning

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 01. Juli 2010, 07:39 »
hihi. så var det sku en af de værre lyde..
men www.autoophug.org/