Forfatter Emne: Klapre/ rasle lyd  (Læst 1222 gange)

gniske

• Gæst
Klapre/ rasle lyd
« Dato: 06. Juli 2010, 14:18 »
Hej
Jeg har købt mig en 307 HDI ST. fra 2005. Jeg har haft den et par måneder. Men den er nu begyndt at lave en klapre lyd. Jeg kan ikke finde ud af om den kommer inde eller ude fra. Den har ikke været der før et par dage siden. Den kommer når man slipper koblingen og kører i lidt lav gearing og giver gas. Den kommer kun i første, andet samt bak gear. Virker for mig som om der er et eller andet der ligger løst, men kan ikke lokalisere hvad, når lyden kun kommer kort. Troede det kunne være udstødning, eller de små metal hængsler der er i bunden af bagagerummet, men det tyder det ikke på. Har taget bagagerumsdækken af og det er heller ikke det. Er der nogen der har oplevet en sådan lyd/problem? Det er bare skud i tågen, i kan jo ikke høre lyden. Men måske nogen lige kender en dims der kan tjekkes.

Så er fejlen fundet. Det er varmeskjoldet over bagpotten der er knækket midt over, bare ikke hele vejen ned. Når man banker på den børge til at løsne reservehjulet med, så høres det tydeligt. Nogen der kender en pris på sådan et varmeskjold?
« Senest Redigeret: 06. Juli 2010, 18:01 af gniske »