Forfatter Emne: hjælp!!! skal til om syn..  (Læst 1230 gange)

camilla

  • Gæst
hjælp!!! skal til om syn..
« Dato: 31. Juli 2010, 17:15 »
min Peugeot 406 2,0 96' skal om synes da der var problemer med positionslys og stop lyset i baglygterne.. efter hvad jeg kan se er pærerne ikke sprunget/brændt over så derfor tror jeg det måske kan være en sikring eftersom det både er for og bag.. her får jeg så brug for noget hjælp.. jeg har overhovedet ikke forstand på sikringer.. hvor sidder de?? hvordan ved jeg hvilken en der skal skiftes??
håber I kan hjælpe mig

Venlig hilsen Camilla

Martinovitz

  • Gæst
RE: hjælp!!! skal til om syn..
« Svar #1 Dato: 01. August 2010, 14:05 »
Hey,
Sikringeren finder du i sikringsboksen, som er ét eller andet sted i kabinen. Jeg har ikke selv en 406'er, så jeg skriver ud fra hvad der er mest sandsynligt. Sikringsboksen er som regel ved dit venstre ben, hvor du kan hive et plasticdæksel af. I din instruktionsbog står hvad de forskellige sikringer gør. Du kan nem se om en sikring er gået ved, at den lille metaltråd inde i sikringen er brændt over, ligesom på en el-pære.

Det var den nemme løsning.

Alternativt kan der være dårlig stelforbindelse til din baglygte. Det skal du have nogen til at hjælpe dig med.

Jeg vil foreslå at du hiver fat i din far, nabo, mand eller "ham-den-tilfældige-på-P-pladsen" og får ham til at kigge på sikringerne og om der er dårlig stel.

Det er langt det hurtigste og så kan vedkommende vise dig hvor tingene er, mens man står ved siden af.

camilla

  • Gæst
RE: hjælp!!! skal til om syn..
« Svar #2 Dato: 01. August 2010, 17:14 »
hey!
det vil jeg prøve og tak for svaret.. jeg vender tilbage med svaret når fejlen er fundet!! :)