Forfatter Emne: 405 t16 differentiale gearkasse  (Læst 1247 gange)

Mushu

  • Gæst
405 t16 differentiale gearkasse
« Dato: 03. September 2010, 00:08 »
Jeg er så heldig at have fået fingrene i en peugeot 405 t16 fra 93', jeg har dog nogle spørgsmål omkring motoren, som jeg håber at nogle af jer kan svarer mig på. Der sidder en pind, magen til oliepinden og lige ved siden af oliepinden, bare med en sort top på, jeg har fulgt røret ned til hvad jeg vil mene er differential gearkassen, hvis jeg har ret, hvad olie skal jeg så hælde på(da den mangler olie ifølge pinden, hvor der ikke er noget på), og hvor gør jeg det?
Desuden hænger koblingen, ifølge min far, og den er hydralisk, hvordan strammer man den, hvis dette kan lade sig gøre? Den går nemlig rimelig stramt i gearene, og koblingspedalen sidder et stykke under de andre pedaler.
På forhånd tak :)

silverfox

  • Gæst
RE: 405 t16 differentiale gearkasse
« Svar #1 Dato: 03. September 2010, 07:00 »
Man kan ikke justere en hydraulisk kobling. Der kan dog være for lidt væske på systemet, hvilket kan give luftbobler og forårsage problemer med pedalen. Mht at gearerne går stramt, så siger du jo selv at den mangler olie. Måske skulle du skifte gearolie? At koblingen hænger, kan simpelthen skyldes at den er slidt. Så ny kobling og gearolie vil nok hjælpe en hel del.

Mushu

  • Gæst
RE: 405 t16 differentiale gearkasse
« Svar #2 Dato: 03. September 2010, 14:31 »
Okay, så må jeg prøve det, tak for hjælpen :)

tvmanden

  • Gæst
RE: 405 t16 differentiale gearkasse
« Svar #3 Dato: 03. September 2010, 22:54 »
Hej og tillykke med din T16

 Hvis den har en blå top, så må det være målepinden til 4x4 Transfer boks/Power divider ,du mener.
Jeg kan ikke huske hvor det skal påfyldes -måske gennem hullet til målepinden ,og jeg tror at du skal bruge en af Peugeot godkendt gearolie

T16 er den ultimative 405 model. Ari Vatanens 405 T16 Pike's Peak er nok den vildeste
 Du må indstille dig på at du kan få nogle problemer hen af vejen,med al den teknik der er proppet i den er der mange muligheder for fejl (og bare det at skifte en kobling -der går mange timer med at skille og samle)
 Den havde fra ny nogle små fejl, som feks.at gå i stå når du skal holde i et lyskryds ,det er ikke en VW Lupo stop/start ting der indbygget ,men en programfejl i ECU -Jeg har ingen ide om at disse små fejl blev rettet hen af vejen.

Du kan finde en del om den her
http://405t16.free.fr/

(måske er det godt at bruge google som oversætter)
http://translate.google.com/#fr|da|