Forfatter Emne: Peugeot 206+ Fartpilot  (Læst 3462 gange)

Renebp

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot 206+ Fartpilot
« Dato: 06. November 2010, 20:22 »
Hejsa

Jeg har lige købt en 206+ 1.4 HDI 2010 hvor vi fik eftermonteret en fartpilot.

Jeg undre mig bare lidt over hvordan armen ser ud. i følge diverse manualer m.v. så skulle det både være en fartpilot/fartbegrænser. Og på selve armen skulle der stå  limit / cruise.

Men på den der nu sidder i bilen står blot on/off.

Nogen der ved om det bør være en sådanne ?

Mvh René

tvmanden

  • Gæst
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #1 Dato: 06. November 2010, 22:31 »
limit / cruise  er det samme som on/off
Den skulle gerne begrænse og holde farten, når den står på on og du ikke påvirker pedalerne.

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #2 Dato: 07. November 2010, 08:23 »
..og hvad koster sån`en omgang Rene.. incl. alt??..ville også gerne ha`en i min..mvh. Preben

Renebp

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #3 Dato: 07. November 2010, 09:04 »
Citér
tvmanden skrev:
limit / cruise  er det samme som on/off
Den skulle gerne begrænse og holde farten, når den står på on og du ikke påvirker pedalerne.


Undrede mig blot over at der i manualerne og man i display'et (kan ane er der er noget txt som kunne angive de 2 ting, dog uden at man direkte kan se det, da de ikke bliver "tændt") står det andet. Men den holder nu også fint farten.

Spøjst man ikke blot holder sig til 1 type arm, det må da alt andet lige være billigere at producere.

Lige som man heller ikke kan få efter monteret boardcomputer, hvis man nu senere skulle fortryde fravalget.

Renebp

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #4 Dato: 07. November 2010, 09:11 »
Citér
midph skrev:
..og hvad koster sån`en omgang Rene.. incl. alt??..ville også gerne ha`en i min..mvh. Preben


Hej Preben

Hos Peugeot er liste prisen 4500 kr incl moms og montering. Det kan muligvis fås billigere andre steder.

Vi slap med "kun" 3900,- incl moms, da jeg fik dem til at monteringen det uden beregning. Det tog dem nu også kun ca 30-40 min at klare det.

Det er selvfølgelig også en sum penge. Men må erkende jeg har været vant til det i den 406'er vi også har og vil ikke undvære det igen. Det er rart hvis man køre meget på strækninger med samme hastighed.

Mvh René

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #5 Dato: 07. November 2010, 09:16 »
jeg ville også være misundelig.....

Min bord puter står til standard visning ... dvs  Hvad dato er, hvilke år vi er i, og så hvad vi høre....... Hmmmm som om man ikke viste det i forvejen... "Radio FM eller en skive med sash"  

Selfølgelig kan du slå den over på km/l osv... men hvaaa. jeg har brugt det een gang og ellers bruger jeg den indbygget puter imellem ørene.
Hvis du kan spare lidt penge der, så er det ikke det værd... syntes jeg..

Desuden hø.... lidt misundelig over du har fartpilot, det gad jeg godt have...

go' søndag
« Senest Redigeret: 07. November 2010, 09:23 af morgan »

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #6 Dato: 07. November 2010, 11:40 »
.tak Rene..,))

Renebp

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 93
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #7 Dato: 09. November 2010, 20:48 »
Citér
tvmanden skrev:
limit / cruise  er det samme som on/off
Den skulle gerne begrænse og holde farten, når den står på on og du ikke påvirker pedalerne.


Ved du så noget om, om ikke låste hastighed burde fremgå af displayet ?

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #8 Dato: 09. November 2010, 21:01 »
Citér
Rene Jensen skrev:
Citér
tvmanden skrev:
limit / cruise  er det samme som on/off
Den skulle gerne begrænse og holde farten, når den står på on og du ikke påvirker pedalerne.


Ved du så noget om, om ikke låste hastighed burde fremgå af displayet ?


Jeg har en 308 hdi, hvor den er født med fartpilot og den låste hastighed står ikke ikke displayet, og jeg mener der er heller ikke muglighed for få det.

jb
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

tvmanden

  • Gæst
RE: Peugeot 206+ Fartpilot
« Svar #9 Dato: 09. November 2010, 22:44 »
Hej Rene
 Måske misforstår jeg spørgsmålet om låst hastighed.
Den låste hastighed kan du se på speedometeret eller en gps og du kan til hver en tid låse en ny hastighed.
 Du mener sikkert at den hastighed du låste sidst, feks 80 km/t skulle stå i displayet ,hvorefter du sætter den ON og så kører den 80 km/t . Det har jeg ikke set den kan.
 Det er rigtigt, som du skrev i første indlæg at der findes en med begrænser ,den har jeg ikke prøvet. Det kunne tænkes at den viste max. hastigheden i displayet
Da du kan ane teksten limit og cruise i displayet vil det måske være muligt at det kan kodes v.h.a. PP2000 så displayet viser limit og cruise