Forfatter Emne: HJÆLP - mystisk turbo problem  (Læst 2061 gange)

Gill

  • Gæst
HJÆLP - mystisk turbo problem
« Dato: 15. November 2010, 10:05 »
Hej Alle,

Er ny bruger herinde, og håber på noget kvalificeret hjælp.

Ejer en 307 HDI XS (110hk) fra 2003, lige rundet 130.000 km, fuld service, etc.

På det seneste er den begyndt at hyle under acceleration, parallelt med den normale "piften" fra turbo'en. Der er en klar sammenhæng mellem de to lyde. Ydermere har jeg på det seneste oplevet manglende ladetryk ved de sædvanlige 16-1800 omdr., istedet tager den først "fat" ved knapt 3000 omdr. Dette fænomen med manglende tryk er kund når motoren er kold. Lyden er dog konstant ved acceleration, og uafhængig af, om motor er kold eller varm.

Er der nogen der kan komme emd et kvalificeret bud?

Pfh mange tak fra en ny og uerfaren bruger.

Rene Hasfeldt

  • Gæst
RE: HJÆLP - mystisk turbo problem
« Svar #1 Dato: 19. December 2010, 20:44 »
Har netop selv sendt min bil på værksted igen (med samme problem som du beskriver).
Din turbo har formentlig tabt pusten. Jeg fik min skiftet tidligere på året. En bekostelig affære på knap kr. 30.000 :o:@

Et godt råd er, at få den på værksted inden det går helt galt

benno703

  • Gæst
RE: HJÆLP - mystisk turbo problem
« Svar #2 Dato: 24. December 2010, 22:14 »
er der turbo på 307 hdi,vil der så være en venlig sjæl der forklarer mig hvornår den slår til:|:|

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: HJÆLP - mystisk turbo problem
« Svar #3 Dato: 25. December 2010, 08:12 »
Som regel ved ca. 2000 om,
men skal du skifte turbo  så prøv at ind hente tilbud, se på http://www.autopristjek.dk/
eller http://autobutler.dk/
og hvis du kun er til Peugeot værksted så tar du tilbudet med og så er det nok samme pris,
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

KJ

  • Gæst
RE: HJÆLP - mystisk turbo problem
« Svar #4 Dato: 30. December 2010, 21:56 »
Sandsynligvis er der hul på en slange enten i vacumkredsen eller i selve trykkredsen. det er yderst sjældent at turboen fejler noget på denne model da den ikke er variabel har set flere der har kørt over 500000 km uden problemer. få evt. tjekket om luftmassemåleren er ok da det også kan give de nævnte symptomer