Forfatter Emne: Hård gearkasse  (Læst 1173 gange)

Mads9210

  • Gæst
Hård gearkasse
« Dato: 18. November 2010, 14:34 »
Hejsa.
Jeg har en pug 206 fra 2002 1,4. Jeg synes efterhånden gearene er lidt små irriterende i den. Hver gang man skal skifte op eller ned i gear, er det som om man hakker igennem det. På ingen måde nogle lette og bløde gearskift.
Nogle ideer til hvad der kan gøres ved det? :)

auser

  • Gæst
RE: Hård gearkasse
« Svar #1 Dato: 18. November 2010, 16:49 »
jamen "måske" kan det de første symtomer på at gearkasse er ved at stille skoene?
men du kan jo prøve at hoppe ind på rvs-tec.dk og finde en gang gearkasse behandling til det noget man pumper i gearolien  og se om det hjælper evt.

hvor meget har den kørt og køre du rådent i den eller har gjort?  then no wonder:D

men hvis du prøver rvs middel så skriv lige tilbage har tænkt på selv at give mig en tur til selvom jeg ikk hade de problemer da den fik en tur det var ren vedligeholdelse

Mads9210

  • Gæst
RE: Hård gearkasse
« Svar #2 Dato: 18. November 2010, 17:10 »
Det var satans! - lorte bil!.
Den har ikke kørt andet end 84.000 km. Kører en lille smule råddent nogle gange, men ikke noget der sker tit. Prøver lige tjekke den der side ud.
Hvad med sådan noget som gearolie, er det ikke en mulighed elleeeer? :)

auser

  • Gæst
RE: Hård gearkasse
« Svar #3 Dato: 18. November 2010, 19:30 »
jamen du kan prøve at skifte gearolien jeg har samme model årg som dig, og mig er ikk hård i skiftet,  
men prøv dig frem,  ellers kunne du køre til peugeot forhandler og køre en tur med en mekaniker det gratis og se hve han siger?   hvis du bor i kbh så spring ned til peugeot specialværksted på nørrebro flink fyr ved navn john som laver pug'r  og han er billig i prisen

Mads9210

  • Gæst
RE: Hård gearkasse
« Svar #4 Dato: 18. November 2010, 19:55 »
ja okay, må lige prøve og se ;).. Der er lidt langt fra Aalborg, så jeg prøver bare tage over til peugeot her :D