Forfatter Emne: Bagklap låser ikke i frost vejer 307  (Læst 3172 gange)

obak

• Full Member
    • Vis profil
Bagklap låser ikke i frost vejer 307
« Dato: 29. November 2010, 18:35 »
Min bagklap låser ikke når jeg smækker den. Man kan høre at den låser og så spriger den op igen.
Kan få den til at låse hvis jeg forsigtigt presser den i. ?
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Testrup

• Gæst
RE: Bagklap låser ikke i frost vejer 307
« Svar #1 Dato: 30. November 2010, 12:08 »
Min gør PRÆCIST det samme! Jeg er ved at blive sindssyg..

Jeg har på fornemmelsen at det er selve kontakten i håndtaget der er frosset i "indtrykket" tilstand. Jeg har prøvet at sprøjte lidt is-fjerner derind, uden nogen speciel virkning..

Er der andre forslag/ideer?

/Simon Testrup

Allan3

• Gæst
RE: skil den af, og rens den for is
« Svar #2 Dato: 30. November 2010, 21:51 »
hvis i tager beklædningen af på bagklappen, sidder håndtaget fast med 2 møtrikker, hvis i skruer det af et det lige til at tage af, så kan det renses, og smører, så det ikke fryser igen..

og samtidig sikre at den pakning der sikker mellem håndtaget og klappen er tæt, så der ikke løber vand ind bagved..

Testrup

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. December 2010, 10:04 »
Citér
Allan3 skrev:
hvis i tager beklædningen af på bagklappen, sidder håndtaget fast med 2 møtrikker, hvis i skruer det af et det lige til at tage af, så kan det renses, og smører, så det ikke fryser igen..

og samtidig sikre at den pakning der sikker mellem håndtaget og klappen er tæt, så der ikke løber vand ind bagved..

Perfekt Allan!

Jeg lavede ovenstående procedure samt lige at massere selve kontakten lidt. Jeg kan mærke at den stadig trænger til en komplet udskiftning, men fjederen fik jeg smurt så godt at jeg nu kan bruge den igen.

Tak! :)

Allan3

• Gæst
RE: Fjeder i kontakten
« Svar #4 Dato: 05. December 2010, 16:44 »
Nogle af jer der ved om der sidder en fjeder mellem trykpladen og kontakten, fordi nu er min nemlig også begyndt på det der, og havde de skilt ad i sommers og der sad ingen fjeder, så er ikke sikker på der skal sidde en...

-Allan

Testrup

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07. December 2010, 12:56 »
Citér
Allan3 skrev:
Nogle af jer der ved om der sidder en fjeder mellem trykpladen og kontakten, fordi nu er min nemlig også begyndt på det der, og havde de skilt ad i sommers og der sad ingen fjeder, så er ikke sikker på der skal sidde en...

-Allan

Hej Allan,

Det er ikke en direkte fjeder der sidder der - det er 2 meget tynde metal-stykker der sidder i spænd og dermed fungerer som fjeder.

Jeg masserede hele grebet/kontakten/metal-stykkerne og nu virker min fint igen.

dalle83

• Gæst
RE: ikk selve kontakt...
« Svar #6 Dato: 07. December 2010, 16:11 »
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod  håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 07. December 2010, 16:41 »
Citér
dalle83 skrev:
Havde li to på arb idag med samme symtom.. Det var ikk selve kontakten, men der imod  håndtaget man trykker ind imod kontakten den er gal med. Nemt at skifte... tar 10 min.;)

Hvordan skiftes det. indefra eller ude?
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 07. December 2010, 16:41 »
Citér
dalle83 skrev:

New 308 Blue HDI 2.0 SW

Allan3

• Gæst
« Svar #9 Dato: 07. December 2010, 20:04 »
Citér
obak skrev:
Citér
dalle83 skrev:

Du skal tage panelet af på indersiden, og der siddet kontakten fast med to møtrikker, og når de er løsnet, er den lige til at tage ud

dalle83

• Gæst
« Svar #10 Dato: 09. December 2010, 14:20 »
Citér
Allan3 skrev:
Citér
obak skrev:
Citér
dalle83 skrev:

Du skal tage panelet af på indersiden, og der siddet kontakten fast med to møtrikker, og når de er løsnet, er den lige til at tage ud

Panelet sidder bar med to tox 20 og så med en masse clips. Ta de to tox 20 ud, og ryk panelet af. Og så som allan3 skriver...
« Senest Redigeret: 09. December 2010, 14:20 af dalle83 »

Allan3

• Gæst
« Svar #11 Dato: 11. December 2010, 19:26 »
Så er problemet løst..

Jeg skilte den ad, og rensede den, smurte den, men var sgu ikke helt sikker på om den stadig ville gøre, så det passede lige med at når jeg tog den lakerede beklædning, kunne jeg sætte to fjedre ind, som lige bliver holdt fast med lidt lim, og nu køre den bare.. :-)