Forfatter Emne: 307 fra 2002, vil ikke låse op med fjernbetjening  (Læst 2390 gange)

Allan3

• Gæst
307 fra 2002, vil ikke låse op med fjernbetjening
« Dato: 30. November 2010, 21:55 »
Hey Allesammen..

Jeg har et lille problem, for nogle gange vil min 307 fra 2002 2.0 benzin, ikke låse op med fjernbetjeningen, så skal jeg låse op med nøglen, også virker den igen, næsten gang jeg bruger den..

Har læst noget om at de nogle gang mister "forbindelsen" eller hvad det nu hedder, men er ikke sikker på det..

Ville bare lige høre om der er nogle som også oplever det, eller som ved noget om det..

MVH Allan

Testrup

• Gæst
RE: 307 fra 2002, vil ikke låse op med fjernbetjening
« Svar #1 Dato: 01. December 2010, 10:10 »
Hey Allan,

Jeg har samme problem. I eftermiddag køber jeg et nyt batteri og omkoder fjernbetjeningen.

Håber det virker - har ikke rigtig andre løsningsforslag :/

/Simon

morgan

• Gæst
RE: kvinde snakker i hanske rummet
« Svar #2 Dato: 01. December 2010, 10:35 »
hejsa

Nu må ikke grine men det er sandt...

På min 207SW, så tænder min tomtom gps hvis jeg holder åben knappen ned over 5 sec... Det skal siges at gps'en ligger i hanske rummet og ikke slået til....  Det er 5 gang jeg oplever at jeg køre og en kvinde snakker nede fra hanskerummet, og det er hver gang jeg har leget med fjernbetjening i nøglen..... Sjov ting

midph

• Gæst
RE: 307 fra 2002, vil ikke låse op med fjernbetjening
« Svar #3 Dato: 01. December 2010, 15:57 »
Jep Allan..kender godt problemet..skilte min fjernbetjeningsnøgle ad for at se hvilket batteri der sad i..tog batteriet ud..sattte det i igen..og så virkede den igen..så måske var det bare en dårlig forbindelse i nøglen..men ellers prøver jeg at skifte batteriet i nøglen,hvis det kommer igen...m.h.t. dette at den "mister forbindelsen"..(i mit tilfælde under langtidsparkering i lufthavn)har jeg i disse tilfælde fulgt det der står i min instruktionsbog,hvorefter den har virket igen.

pkt.1. slå tændingen fra
pkt.2. slå tændingen til igen
pkt.3. tryk med det samme på knap A (låseknap)
pkt.4. slå tændingen fra og tag tændingsnøglen med fjernbetjening ud af ratlåsen..fjernbetjeningen virker nu igen.
..dette er ordret efter instruktionsbogen..så prøv dette også..mvh. Preben..206sw hdi-2004..(P.S...der står også at du risikere at gøre fjernbetjeningen inaktiv,hvis du bruger den uden for bilens rækkevidde og dette kræver så den nævnte kodning..så hvis du har børn der evt. kunne finde på at lege med nøglen..kunne det f.eks. være dette der er årsagen til at den ikke virker!!)
« Senest Redigeret: 01. December 2010, 16:06 af midph »