Forfatter Emne: Peugeot 406 tågebaglygte  (Læst 1275 gange)

folsgaard

  • Gæst
Peugeot 406 tågebaglygte
« Dato: 21. December 2010, 09:27 »
Hey...

Nå dyret skal snart til syn, så var lige ude og gennemgå, og bemærkede at der kun er 1 tågebaglygte der lyser, og så blev jeg i tvivl om der er 1 eller 2 på modellen.

Det er en peugeot 406 TS4 fra 2000

Det er kun venstre tågebaglygte der lyser. I højreside er der i konsollen plads til at der kan sidde en pære, men det ser ud til at der mangler en ledning.

Er der nogle der kan fortælle om det er helt bevidst fra fabrikken med kun 1 baglygte, eller en fejl jeg skal have udbedret.


mvh Christopher
« Senest Redigeret: 21. December 2010, 09:27 af folsgaard »

midph

  • Gæst
RE: Peugeot 406 tågebaglygte
« Svar #1 Dato: 21. December 2010, 10:46 »
..uden dog at vide det med sikkerhed,tror jeg det skal være sådan som det er nu..højresiden er sikkert bare en "forberedelse" til at kunne bruges i en højrestyret bil..der sidder tågelyset sikkert i højre side...i min 206sw  sidder der jo kun en lige i midten af bilen...iøvrigt sjovt at den kan blive typegodtkendt...,for når der er mont. fast træk,så er tågelygten jo delvis skjult af trækket..jeg mener...der er jo så mange regler om hvordan nummerplade og cykelstativ skal være lovligt mont...:p..mvh.

morgan

  • Gæst
RE: Peugeot 406 tågebaglygte
« Svar #2 Dato: 21. December 2010, 10:47 »
hejsa..

Kan ikke lige svare mht din bil... Men kan fortælle dig at rigtig mange biler køre kun med 1 tågebaglygte i venstre side.
Tror at alt er som det skal være.
Desuden sker der ikke noget til syn, hvis der kun lyser 1 i ventre side og der skulle ha lyst i begge sider.

Held og lykke med syn.

folsgaard

  • Gæst
RE: Peugeot 406 tågebaglygte
« Svar #3 Dato: 21. December 2010, 11:26 »
Det var også kun fordi der stod i sidste synsrapport at højre tågebaglygte ikke virkede. Og så blev jeg pludselig i tvivl.

For som i jo siger er der rigtig mange biler der kun bruger 1 tågebaglygte.

Da jeg afmonterede lygten bagpå, sad der sjovt nok heller ikke nogen pære i, men der var forberedt.


Jeg takker for svarene. Jeg satser på der kun er 1 :)