Forfatter Emne: Periode vis manglende bremselys.  (Læst 1606 gange)

D_Jessen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Periode vis manglende bremselys.
« Dato: 22. December 2010, 11:56 »
Hej Alle.

Vi har en Peugoet 306, 2.0hdi stationcar fra 2000, jeg har fået et problem med at bremselyset kun virker periodevis, der er også problem med at min el-bagrude ikke virker, relæet til el-bagruden klikker når jeg tænder på kontakten der til, men der kommer ingen strøm ud til bagklappen, er der nogle der har bud på hvor jeg kan søge efter problemerne? Jeg har tjekket sikringer til begge dele og de er ok. Håber på hjælp herinde fra da jeg er sat helt af nu. På Forhånd Tak.

Mvh. Dan
Med Venlig Hilsen

Dan A. Jessen

Peugoet 208 1.0VTI
Peugeot 307 1.6HDI

toxxor

  • Gæst
RE: ..
« Svar #1 Dato: 23. December 2010, 14:16 »
Har du tjekket ledningerne for evt skader? Irer? Løs forbindelse?

Kan en af trådende være knækket i din bagrude?

Og det med bremselyset, kunne godt være kontakten ved pedalen? :)

D_Jessen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Periode vis manglende bremselys.
« Svar #2 Dato: 23. December 2010, 14:41 »
Hej Igen.
Ang. Bagruden, så har jeg haft et volt meter på de 2 ledninger der går til bagruden, og der kommer ikke strøm til dem, selvebagruden er testet for at se om der er fuld gennemgang, og det er der, så min umildbare ide er også ledningen der går til bagruden over fra kontakten (det må så være + ledningen) da jeg kan måle gennemgang fra den anden ledning til stel. Jeg prøver lige om jeg kan finde kontakten nede ved bremsepedalen, og måler lidt på den om det skulle være der problemet ligger gemt. Jeg takker på forhånd :-)
Med Venlig Hilsen

Dan A. Jessen

Peugoet 208 1.0VTI
Peugeot 307 1.6HDI

toxxor

  • Gæst
RE: ..
« Svar #3 Dato: 23. December 2010, 15:43 »
Ja prøv det med kontakten i første omgang :-)

Fik også lige fortalt at det kan være ledning der kører op til bagklappen, der kan være knækket pga slidtage, ved åbning og lukning af bagklap :-)

D_Jessen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Periode vis manglende bremselys.
« Svar #4 Dato: 23. December 2010, 16:20 »
ok, når du skriver den ledning der kører op til bagklappen, hvor kommer de ledninger fra ? Jeg tænker på om de kommer fra bunden af bilen og kører op i de bagereste stolper inden de kommer ud i bagklappen( jeg kan godt se de 2 gummidimser der kommer ud fra taget og går ind i bagklappen(1 i hver side)) men går de ned i "stolterne) der ved baglygterne eller hvordan kommer de ledninger frem af til kontakterne ? Hvis du ved hvad jeg mener ;-)
Med Venlig Hilsen

Dan A. Jessen

Peugoet 208 1.0VTI
Peugeot 307 1.6HDI

toxxor

  • Gæst
RE: ..
« Svar #5 Dato: 23. December 2010, 16:21 »
Hey igen, de plejer at komme fra toppen, eller en af siderne, og de tit forsynet med en kabelskjuler, ikke til at undgå at se den, hvis du åbner bagsmækken :)