Forfatter Emne: A/C og Auto???  (Læst 1623 gange)

madmax

  • Gæst
A/C og Auto???
« Dato: 30. December 2010, 17:36 »
Hver gang jeg starter min 406 2.2 hdi 2001. er A/C og auto styring af blæser tændt.??? hvorfor er det det. jeg starter altid med at slukke for det, det er ved at være lidt ireterne:@
Sådan syntes jeg ikke altid den har opført sig???

carsten0

  • Gæst
RE: A/C og Auto???
« Svar #1 Dato: 30. December 2010, 21:41 »
Det gør de alle. noget med temperaturen at gøre, tror jeg

silverfox

  • Gæst
RE: A/C og Auto???
« Svar #2 Dato: 31. December 2010, 08:45 »
Systemet er jo elektronisk styret til at fungere så optimalt som muligt, hvilket betyder at AC er tændt. Gør iøvrigt dig selv den tjeneste IKKE at slukke din AC, så holder det meget længere.

Viper

  • Gæst
RE: Ang A/C
« Svar #3 Dato: 31. December 2010, 11:24 »
Det der med ikke og slukke sin A/C, det da noget møg. Den skal selvfølgelig bruges ofte, men den æder da lidt heste så det da ikke ok at køre med hele tiden er det nu det?

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: A/C og Auto???
« Svar #4 Dato: 31. December 2010, 13:18 »
I min 407 fra 2004, har jeg altid haft klimaanlægget i funktion og der har aldrig været rørt ved det og det virker fint, i sær i Italien hvor der var op til 40 grader varmt, og nu hvor det holder ruderne tør indvendig. (Men jeg har set at der står at det skal ses efter hvert andet år, så det vil jeg sikkert snart gøre.)
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

silverfox

  • Gæst
RE: A/C og Auto???
« Svar #5 Dato: 31. December 2010, 14:42 »
@Viper: principielt æder AC nogle heste, men det er ikke noget du kan mærke overhovedet på en 2.0 eller 2.2. På en 107 derimod kan det mærkes;-)
Jeg har altid haft det tændt permanent på de biler jeg har haft og ingen af dem har haft problemer med AC'en.

sttn

  • Gæst
RE: A/C og Auto???
« Svar #6 Dato: 31. December 2010, 15:01 »
Hej

I motor (fdm) skulle man ikke bruge det i koldt vejr kun til at af duge med og de sidst km inden var hjemme kunne man med slukke for AC så køleren kun blive fugt fri ,det var det der kan give svamp i systemet ? dog skulle man huske at tænde det min en gang om md så det ikke blev udtøret.

om sommer til afkølning forståes... med vinduer lukket...

Som silver rigtig nok skriver kan "jeg heller ikke ' mærke de manglene heste i 2.0

hilsen
steen

Viper

  • Gæst
RE: A/C Auto
« Svar #7 Dato: 31. December 2010, 15:35 »
Okay så betyder det jo ikke alverden :-)