Forfatter Emne: Slør i styretøj  (Læst 1377 gange)

folsgaard

  • Gæst
Slør i styretøj
« Dato: 03. Januar 2011, 17:55 »
Hej...
Har lige været til syn med min 406 ts4 og fik konstateret slør i styretøjet som den desværre dumpede på :(

Sløret opstår når vrikker kraftigt i hjulene.

Så er mit spørgsmål hvor sløret befinder sig. Er der nogle svagheder på modellen?

Jeg kan sige så meget at det ikke er styrekuglerne, kødbenene eller bærekuglerne. Så mistænker nogle af bøsningerne i bærearmene, eller er der andre muligheder?

Har set at man hos Thansen kan købe en bærearms bøsning, men er det overhovedet noget værd? og kan man overhovedet montere sådan noget selv.


på forhånd tak.

midph

  • Gæst
RE: Slør i styretøj
« Svar #1 Dato: 03. Januar 2011, 19:15 »
..undrer mig da lige,at du ikke fik vist/noteret hvor sløret sidder..du er da i din gode ret til at gå med rundt og ind under vognen,så synsinspektøren kan vise dig hvor problemet er...det er jo ikke meningen du selv skal gætte/rode dig til hvor sløret er !!!!..mvh.

folsgaard

  • Gæst
RE: Slør i styretøj
« Svar #2 Dato: 03. Januar 2011, 20:17 »
han kunne ikke selv lokalisere det så jeg prøvede at lyse mens han rokkede hjulet, og umiddelbart lignede det bærearmen der bevægede sig.

dog har jeg ikke forstand på hvor meget det må kunne give sig eller hvilken af bøsningerne eller andre ting det skulle være