Forfatter Emne: Eftermontering af kørecomputer i 206+  (Læst 4218 gange)

tommy_dk

• Gæst
Eftermontering af kørecomputer i 206+
« Dato: 05. Januar 2011, 21:05 »
Hej.
Læste lige en anden tråd vedr. emnet bare i en peugeot 406..

Er det nogen der ved om man kan gøre det på samme måde på peugeot 206+ årg. 2010??
Jeg har nemlig købt en demo model, som havde kørt 0km :D
jeg ville gerne have haft kørecomputer og betalt de 1500kr, men det kunne jeg ikke sagde forhandleren, men kan kun få det monteret fra fabrik.. ved så ikke om det er fordi de ikke gider eller ikke kan..
1500kr (eller lidt under tusind kroner i tyskland) så kan det nu ikke være det helt store der skal ændres... mit display er jo klar til det inkl. knapper..

Savner også ude temp. og troede at det var standard i en peugeot, men ak nej, temp. vises godt nok i et andet display, men det er også en del af pakken kørecomputer.. føler og det hele sidder i spejlet..

håber at nogen kan hjælpe med dette spørgsmål

Thychosen

• Gæst
RE: Eftermontering af kørecomputer i 206+
« Svar #1 Dato: 19. Marts 2011, 15:12 »
Lytter lige med... Ærger mig nemlig også at vi ikke bestilte det i koneræseren, da vi købte....

lindenhoch

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. Marts 2011, 15:41 »
Ja, det kan godt lade sig gøre, som udgangspunkt. Hvad det kræver kommer lidt an på, hvilken viskerarm du har monteret. Du kan finde ud af det ved, forsigtigt, at lirke den yderste del af viskerarmen af med en skruetrækker. Med den yderste del mener jeg "de yderste 4 cm", fra hvor man betjener bagrudeviskeren.

Hvis delen popper helt af, skal den del udskiftes med en tilsvarende, med knap til kørecomputeren. Hvis den ikke popper helt af, men sidder fast med et lille fladkabel, er det kun selve knappen helt ude for enden der skal skiftes.

Derudover skal kørecomputeren aktiveres i bilens computer, hvilket ikke tager mange minutter. Har dog også hørt om nogle, hvor computeren allerede var aktiveret, da han fik monteret knappen.
« Senest Redigeret: 19. Marts 2011, 15:43 af lindenhoch »

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 24. Marts 2011, 21:55 »
Nogen glemmer vist at det osse beror på bilen BSI. Jeg mener ikke at en eftermontering er mulig uden udskiftning af, som minimum, ratmodul, display og BSI.

lindenhoch

• Gæst
« Svar #4 Dato: 25. Marts 2011, 20:09 »
Citér
silverfox skrev:
Nogen glemmer vist at det osse beror på bilen BSI. Jeg mener ikke at en eftermontering er mulig uden udskiftning af, som minimum, ratmodul, display og BSI.

Tror nu ikke det kommer an på BSI, måske om bilen er "multiplexed", hvilket alle 206+ og nyere 206 er. Med hensyn til display, så skal man ganske rigtigt have et display "B". Nu har jeg ikke prøvet med mit gamle display "A" endnu, men vender da lige tilbage når jeg får prøvet om det virker.

Ratmodulet behøver ikke udskiftes, her tror jeg du tænker på 406´eren der var emnet i den oprindelige tråd.

Nu vil jeg nødig være alt for skråsikker i min sag, det er sjældent klogt.-). Men i mit tilfælde var det ganske nemt; nyt display hos en ophugger, og under "endedutten" sidder knappen til tripcomputeren. Jeg mangler bare en "knap" i stedet for en "endedut". Aktiveringen stod jeg selv for. Det samme gjaldt i øvrigt for fartpiloten, der kun krævede en betjeningsarm og aktiveringen.

Else og Lennart

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 10. April 2011, 09:46 »
hej undskyld jeg skriver i denne tråd,

men hvad kan man/ gør en kørecomputer ?

Renebp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 29. September 2012, 23:03 »
Citér
lindenhoch skrev:

Nu vil jeg nødig være alt for skråsikker i min sag, det er sjældent klogt.-). Men i mit tilfælde var det ganske nemt; nyt display hos en ophugger, og under "endedutten" sidder knappen til tripcomputeren. Jeg mangler bare en "knap" i stedet for en "endedut". Aktiveringen stod jeg selv for. Det samme gjaldt i øvrigt for fartpiloten, der kun krævede en betjeningsarm og aktiveringen.

Da du aktiverede fartpiloten i din206+ fik du da også display ved km tæller og triptælleren tilat vise den hastighed den er låst til?

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 30. September 2012, 22:48 »
En 206 får ikke noget info på kilometertæller   , man kan ikke lave bordcomputer med et  std 206 +  display  har aldrig set det  du skal have et  type B  det med punkt matrik    ,  knappen der sidder i  vislerarmen  hvor får du den fra da man ikke kan få løsdele til Com 2000