Forfatter Emne: chiptuning  (Læst 2350 gange)

kryger

  • Gæst
chiptuning
« Dato: 02. Februar 2011, 23:20 »
Hej er der nogen der har erfaring med chiptuning på en 407 1,6 hdi, er der mærkbar effekt, holder det.

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: chiptuning
« Svar #1 Dato: 03. Februar 2011, 07:32 »
Ja det holder men holder 407 til det min gjorde ikke koblingen røg og det kan koste op til 15 kg.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Marten

  • Gæst
RE: ang chiptuning
« Svar #2 Dato: 13. Februar 2011, 21:12 »
jeg vil lige sige at hvis du har partikel filter skal du få den chipet med computer ikke med chip da den kun ændre diesel mængden og partikel filter stopper

claus31

  • Gæst
RE: chiptuning
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2011, 19:38 »
Jeg har fået chippet min 308 for en måned siden, med samme motor som din hos Thomas Landberg http://www.landberg.dk


Brændstoføkonomien er mindst den samme som før. Min bil har kørt 10.000 km.

Den blev målt til 109hk/246nm og fik efter en mild optimering 128hk/281nm. For nogle måske ikke den store forskel, men forskellen ude på vejen er vanvittig. Den trækker bedre nu i 5. gear end den gjorde før i 4.

Har haft en kammerat der fik sin Mazda 3 1,6 hdi chippet - dog som 16v hvor min er den "nye" 8v. Hans Mazda blev nærmest et missil. Den var totalt forvandlet. Den trak hårdt- men den var såvidt jeg husker også over 140hk - og bilen er noget lettere. Det var også hos Landberg, så jeg kan klart anbefale at køre en tur til det nordjyske, eller bruge en af hans filialer rundt om i landet.

KJ

  • Gæst
RE: chiptuning
« Svar #4 Dato: 18. Februar 2011, 23:33 »
jeg ved at i nok er klar over det men fabriksgarantien og naturligvis også motorgarantien ryger ved sådanne indgreb.
fabrikken kan forlange en fejljournal fra BSI boksen ved evt. fejl og der kan de se de faktuelle forhold ved fejlens opståen.

Offenbach

  • Gæst
RE: chiptuning
« Svar #5 Dato: 19. Februar 2011, 08:24 »
Bruger http://scantune.dk hvor der er mindst og måske mere service.

Der er tilbudet at man kan få genindlæst den originae software for 300kr til enhver tid hvis det er ønskeligt.

silverfox

  • Gæst
RE: chiptuning
« Svar #6 Dato: 20. Februar 2011, 07:59 »
Jeg har meget svært ved at forstå, at man vil risikere at smadre sin transmission for at få 15-20 ekstra hk.

Offenbach

  • Gæst
RE: chiptuning
« Svar #7 Dato: 20. Februar 2011, 08:41 »
Forstår din udmelding Silver.

Jeg skal ikke bruge de ekstra HK til dørtræk eller andet lir, jeg går udelukkende efter de ekstra NM og bundtrækket.
Jeg er kommet over den alder hvor højrefoden trykker for hårdt og skal lege, mit eneste formål er ganske enkelt at have mere kraftoverskud i visse elementer når jeg har min campingvogn efter.

Har iøvrigt snakket med et par værksteder omkring emnet og udmeldingen er faktisk den samme som din, dog ændres den når jeg fortæller formålet og hensigten, så er der forståelse og enighed.

Jeg kunne selvfølgelig have smidt 100,000,- mere i bilen og købt en 180 hk/400nm