Forfatter Emne: 307 vibrationer  (Læst 2274 gange)

Polle

• Gæst
307 vibrationer
« Dato: 13. September 2005, 09:03 »
Hej der.

Jeg har netop handlet en 307 SW Performance S, 2.0 og har efter kort tid konstateret markante rystelser fra fortøjet ved acceleration.::(
Taastrup fortæller det er en normal egenskab ved 307 og det skal jeg leve med. Det kan jeg ikke og vil forsøge at finde en løsning.
Er der nogen der har samme problem, erfaring eller løsning på samme ? Ellers er jeg 113% tilfreds med min 307'er.
:)

Mange hilsner
Poul Erik
« Senest Redigeret: 13. September 2005, 09:04 af Polle »

JanL

• Gæst
RE: 307 vibrationer
« Svar #1 Dato: 15. September 2005, 20:27 »
Jeg har haft noget lignende på min 406'er men ved ikke præcist hvad årsagen har været.
Det forsvandt i den periode hvor jeg skiftede dæk og fælge OG monterede centreringringe i fælgene.
Den har kørt 210000km.
Jeg troede først det var drivakslerne som "bandt" men den mulighed er væk nu.

Hvor mange km har din kørt?

Mvh
Jan

Polle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 23. September 2005, 13:38 »
Hej

Den har kun kørt 2500, dvs. den er helt ny. 1. indreg. juli 2005.

Årsagen skulle være drivaksler/trækstænger, der skal bruge lidt omdrejninger til at centrere.

Andre har på mandagsbil.dk beskrevet nye dæk og sænkning som løsning, men det afviser Peugeot.

Så jeg søger stadigt efter den helt rigtige løsning, som også Peugeot kan godkende.

Tak for dit svar.

NiCoL

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23. September 2005, 16:49 »
Citér
Polle skrev:
Hej

Den har kun kørt 2500, dvs. den er helt ny. 1. indreg. juli 2005.

Årsagen skulle være drivaksler/trækstænger, der skal bruge lidt omdrejninger til at centrere.

Andre har på mandagsbil.dk beskrevet nye dæk og sænkning som løsning, men det afviser Peugeot.

Så jeg søger stadigt efter den helt rigtige løsning, som også Peugeot kan godkende.

Tak for dit svar.

Tag ud på peugeot hvor du har købt den.. Garantien dækker, og så må de finde fejlen

Polle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 26. September 2005, 19:56 »
Hej igen

Ja - det ville være ønsketænkning, men både Peugeot forhandler og importør siger ensstemmigt, at det er en særlig egenskab ved alle 307'ere og at de hverken kan eller vil arbejde mere med problemet.

Så jeg er overladt til selv at finde en løsning.:o

Forsøger stadig.....

Hilsner

NiCoL

• Gæst
RE: HMMM
« Svar #5 Dato: 27. September 2005, 19:52 »
Hvis de siger at det er en fejl med alle 307'ere så må de vel også vide hvad fejlen er, ellers må der da være mange ejere der måvære sure!!!?