Forfatter Emne: klimasystemet stået af på 407 sw  (Læst 1989 gange)

patrick

  • Gæst
klimasystemet stået af på 407 sw
« Dato: 12. Februar 2011, 11:49 »
Kan forstå at dette problem er et gennerelt problem for denne vogn.
Efter ca 3 1/2 år overholdt alle service.frem kom så dette problem hvor selve klimaanlægget ikke virkede mere. troede det var en sikring eller andet for i en så ny bil, kunne det da ikke være det vilde, men efter besøg ved peugeot odense blev jeg klogere og fik jeg samme besked, som omtalt her inde, at selve akselen er knækket.
Det må da være et større problem for Peugeot, da man kan se det er en fejl/produktionsfejl genneralt på denne type model.
Det er da underligt, at peugeot ikke tilbagekalder disse modeller og ser på det problem. for vil man da betale for det problem???
Som omtalt tidligere kunne det da være det skulle frem i lystet, det  plejer da at hjælpe,så vil da se nærmere på spørgsmål efter sammetale med peugeot Danmark, selv om jeg nok allerede kender svaret desværre:@
Tror da nok man vil vælge anden vognpakke næste gang.

raklev

  • Gæst
RE: klimasystemet stået af på 407 sw
« Svar #1 Dato: 13. Februar 2011, 13:44 »
jeg må indrømme at lige så glad jeg var for min 406 lige så ked er jeg for min 407 ,når den kører er det en fed bil,men en bil med så mange konstruktionsfejl,er helt vildt, servopumpe der suger luft ind,display der bliver ulæseligt,bagklap den ruster ved hådtag tilbagklap sw ,varmeanlæg hvor aksel knækker, forlygtefatninger der smelter så et stykke lednet skal skiftes alle disse  fejl der er generelle ved 407 men peugeotdanmark er fuldstændige ligeglad når bilen er mere end 2 år samtidig er der utrolige mange fejlmed.bip bip. som som regl forsvinder med tiden ellers bliver den nulstillet hos mek. hvis peugeotdanmark havde levet op til deres ansvar og leveret en eller anden form for rabat på rep af disse konstruktionsfejl havde jeg købt peugeot igen, men det er slut nu.

larsK

  • Gæst
RE: klimasystemet stået af på 407 sw
« Svar #2 Dato: 13. Februar 2011, 13:52 »
skal lige siges at på visse modeller er der 4års garanti på de varmespjælde. kør ned til peugeot og få dem til at kigge på det, det er noget med DAM nummer at gøre..

Kurt Nygaard

  • Gæst
RE: desværre enig med raklev
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2011, 13:23 »
Citér
raklev skrev:
jeg må indrømme at lige så glad jeg var for min 406 lige så ked er jeg for min 407 ,når den kører er det en fed bil,men en bil med så mange konstruktionsfejl,er helt vildt, servopumpe der suger luft ind,display der bliver ulæseligt,bagklap den ruster ved hådtag tilbagklap sw ,varmeanlæg hvor aksel knækker, forlygtefatninger der smelter så et stykke lednet skal skiftes alle disse  fejl der er generelle ved 407 men peugeotdanmark er fuldstændige ligeglad når bilen er mere end 2 år samtidig er der utrolige mange fejlmed.bip bip. som som regl forsvinder med tiden ellers bliver den nulstillet hos mek. hvis peugeotdanmark havde levet op til deres ansvar og leveret en eller anden form for rabat på rep af disse konstruktionsfejl havde jeg købt peugeot igen, men det er slut nu.


Peugeot Danmark har været ualmindelig arrogant med hensyn til 407. Bilen er fuld af konstruktionsfejl men Peugeot er iskold og lader kunderne betale for fejlene. Alene manøvren med at ændre service-intervallet for deres 1,6 hdi fra 30.000 til 20.000 uden at kompensere kunderne for noget som helst er jo absurd. Serviceintervallet indgår jo i høj grad i den samlede økonomivurdering før anskaffelsen af en bil. Og jeg købte altså min udfra en forudsætning der hed 30.000 km mellem service. Jeg har siden haft min andel af dyre reperationer og venter flere. Jeg har kørt Peugeot siden 1984. Min 407 bliver den sidste.

silverfox

  • Gæst
RE: klimasystemet stået af på 407 sw
« Svar #4 Dato: 15. Februar 2011, 06:33 »
Arrogance kan diskuteres, ligeledes kan kvaliteten af 407. Men rent juridisk er der altså ikke meget at komme efter, når bilen er over 2 år. På visse modeller yder Peugeot kulance, afhængig af om bilen rettidigt har overholdt service.
Mht serviceintervallet forstår jeg din frustration, erfaringerne viser bare at det er nødvendigt med det lavere interval. Hellere det, end lade de mange 1,6 HDI ejere skifte turbo ved hvert service!?

Offenbach

  • Gæst
RE: klimasystemet stået af på 407 sw
« Svar #5 Dato: 15. Februar 2011, 07:45 »
Ja det er noget skidt med de fejl i visse årgange af 407 'ern.

Jeg var og er dog af den opfattelse at mange af disse fejl er rettet i årgangene fra 08 til 10, ligeledes er jeg sikker på at service priserne er nedsat i forbindelse med de nedsatte service intervaller.

Havde min til 20 og 40000 km service og sammenlagt kom jeg af med 4700 kr totalt, meget billigt efter min mening, dog kunne det ikke ændre min opfattelse af at bilen måtte skiftes ud efter 14 mdr, der havde den være ved autolaker 2 gange for udbedring af lakfejl (koger op og bobler) og der kom stadig nye fejl til, hvilket jeg ikke kunne acceptere.
Beklageligt idet jeg syntes det var en perfekt køre maskine.