Hejsa..
Syntes at det lyder som en fed ide... MEN.!!!! Du er ved at bygge en propel flyver om til en jet flyver.............
Nu har jeg set ned i mit motor rum på min 207 1.6 HDI, og kender en 205.
Jeg tror at det er et håbløst projekt du er ved at rode dig ud i. Det er jo alt du skal skifte, fornær antennen og hattehylden.
Som silverfox skriver, det er håbløst og bliver sindsygt dyrt.
Du skal finde en motor..
Du skal finde komplet ledningsnet.. "det skal laves om så det passer til en 205"
Du skal finde anden gearkasse..." opæng passer ikke. Den nye HDI er stor iforhold til en 205.
Du skal ombygge undervogn, ophæng, front, komplet instrument, tank, udstødning, bremse system osv osv.
Du skal lave plads til turbo og intercooler system. Bremserne skal laves om... Dine nye træk aksler skal tilpasses osv osv
Jeg kan blive ved.....
Det nærmeste jeg kan finde som en mulighed er en 306 diesel.. Men det er ikke en HDI motor. Det er en almindelig med højtryks føde pumpe, uden turbo.
Stadig rigtig meget arbejde... Men jeg tror mere på det...
Du må ned til en ophugger og tage rigtige mange mål...Så du ved hvad der skal laves om... igen bremsere, undervogn, lednings net osv. Det bedste var at du købte en 306 og brugte den som reservedelsbil og målepunkt...
Go' vind med projektet..