Forfatter Emne: Kan vand i bagdør 308 medføre rustproblemer  (Læst 2526 gange)

obak

• Full Member
    • Vis profil
Kan vand i bagdør 308 medføre rustproblemer
« Dato: 05. April 2011, 10:22 »
Jeg har haft en del vand i bagdøren på min 308. Hvorlangtid det har været der er jeg i tvivel om.

Mit spørgsmål, går på om det kan medføre rustproblemer på sigt ?

Hvad med garantien.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

mattsson

• Gæst
RE: Kan vand i bagdør 308 medføre rustproblemer
« Svar #1 Dato: 12. April 2011, 17:58 »
Citér
obak skrev:
Jeg har haft en del vand i bagdøren på min 308. Hvorlangtid det har været der er jeg i tvivel om.

Mit spørgsmål, går på om det kan medføre rustproblemer på sigt ?

Hvad med garantien.

Ja det giver med garenti rustproblemer på sigt.
Er rudelisten iorden?
Er der frit i dørens drænhuller i bunden?
Der vil forkomme en smule kondensvand, som får bilen til at ruste med tiden, så hvis det ikke kan komme ud går det kun stærkere med rusten.

Ysse

• Gæst
« Svar #2 Dato: 18. April 2011, 07:52 »
Hej

Dørerne er konstrueret til at kunne tåle vand indvendigt. På det rette tidspunkt mht. fugt/varme er der utroligt meget vand/kondens i dørerne.

Derfor er det vigtigt som der står at, drænhuller er fri for skidt samt diverse lister begrænser indtrængen vand mest muligt.

Ikke fordi det gør noget der kommer vand ind - men det vasker rustbeskyttelsen af med tiden.

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 18. April 2011, 11:35 »
Citér
Ysse skrev:
Hej

Dørerne er konstrueret til at kunne tåle vand indvendigt. På det rette tidspunkt mht. fugt/varme er der utroligt meget vand/kondens i dørerne.

Derfor er det vigtigt som der står at, drænhuller er fri for skidt samt diverse lister begrænser indtrængen vand mest muligt.

Ikke fordi det gør noget der kommer vand ind - men det vasker rustbeskyttelsen af med tiden.

Ophobningen af vand skyldtes at gummilisten i bunden af døren dækkedede over / eller var stoppet for drænhullerne. Efter lidt massage af gummilisten løb vandet udaf døren det løb ca 10 min. :-)
Efterfølgende har der ikke været vand i døren, det løber ud af sig selv.
New 308 Blue HDI 2.0 SW