Forfatter Emne: "Spøgelser" i centrallås 306 st.c.  (Læst 4753 gange)

patsad

• Gæst
"Spøgelser" i centrallås 306 st.c.
« Dato: 12. April 2011, 20:53 »
Hej alle i Hard Core Pug-folk.

Er lige blevet ejer af en Peugeot 306 2,0 st.c. 10/98!

Men men men....

Jeg tror der er spøgelser i centrallåsen. Da jeg prøvekørte bilen, opdagede jeg at fjernbetjening ikke virkede konstant, men sådan lidt efter egen vilje, og førersiden "fulgte" slet ikke med. Det blev lavet inden levering, men nu er den helt gal.

Da fjenbetjening "gik" lidt træg, altså ikke reagerede med det samme, (kun efter ca. 3 sek tryk), skilte jeg den ad og byttede batterierne rundt. Det hjalp lidt. Senere samme dag købte jeg helt nye batterier og skiftede de gamle ud.

Nu er det bare sådan, at fjernbetjeningen fint låser og åbner alle døre, men efter nogen tid (ca. 20-30 min - nogle gange kortere), er bilen låst op igen.....spøgelser? Jeg kan låse førerdør og passagerdør manuelt med nøglen, men ingen af de andre døre følger med, kun den pågældende dør jeg låser op og i.

Hvad kan det skyldes, og hvad kan jeg gøre? Skal nøglen evt kodes om efter nye batterier?

Har aldrig haft Peugeot før, og frygtede disse el-problemer...

Al hjælp er nyttig.

P.s. Hvilke ledninger bruges til at koble til højtaler i bagklappen? Der sidder en hvid og gul ledning, der bare slutter i et gult stik( i venstre side).

På forhånd mange tak alle sammen.    :o
« Senest Redigeret: 12. April 2011, 22:50 af patsad »

dalle83

• Gæst
RE: "Spøgelser" i centrallås 306 st.c.
« Svar #1 Dato: 12. April 2011, 21:20 »
Multistkkene i fordørene... Tjek li dem. Åben døren og skrue stikket af.

patsad

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12. April 2011, 22:48 »
Dalle: Skal jeg ha dørbeklædningen helt af?

Havde det næsten af tidligere, men kunne skisme ikke få det helt af...

Fik det godt nok løsnet hele vejen rundt, men det var ligesom om det "hang" fast på et eller andet derinde....:(

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 13. April 2011, 09:06 »
hello

Du skal IKKE frygte Geot... Det er en fantastisk bil at køre i.

Mht dit prob... Så havde jeg samme problem i min Ford Mondeo. Det viste sig at det var dårlige forbindelser, så ja' af med siderne og rens dine mulitistik.... Kontakt rens og lidt spray grease og du bliver en glad mand igen.

Det skal siges at hvis een af dine dørlåse hænger, så deaktivere den låsen igen....

dalle83

• Gæst
« Svar #4 Dato: 13. April 2011, 10:12 »
Dørbeklædningen ska ikk afmont for kontrol af stik.. Bar åben døren helt,så ka du skrue stikket af. Som beskrevet ka det nogen gange hjælpe og rense det,men andre gange er det nødvendig af skifte ledningsnet. Så ska beklædning og dør afmont.. Ledningsnettet koster omkring 800-1100 kr ved Peugeot,mener jeg.

patsad

• Gæst
RE: Update....desværre
« Svar #5 Dato: 13. April 2011, 12:33 »
Nå, men fik skilt multistik ad og givet dem kontaktspray....desværre uden held.

Prøvede at låse bagdørene manuelt, for at se om de "triggede" centrallåsen. Men det hjalp heller intet. Centrallåsen låser sig selv op efter nogen tid.

Er det et nyt ledningsnet, eller er der andre forsøg jeg kan gøre først?

Prøver at tage nøjagtig tid på hvornår den låser sig selv op....

Al hjælp er meget velkommen....:(

dalle83

• Gæst
« Svar #6 Dato: 13. April 2011, 13:01 »
I og med man åbner og lukker dørene så mange gange som man selvfølgelig gør;),kan en eller flere ledninger vær knækket(afbrudt).. Ta den manchet hvor ledningsnettet går ind i bilen ud,og prøv og træk ledningsnettet så langt ud som mulig. Og derefter i hver ledning. Er en eller flere ledninger knækket eller lige ved(dårlig forbindelse),vil det jo vise sig. Har selv en 306 fra 98,hvor den blev ved med at låse op. Troede det var dørlåsen,og fik skiftet den. -Uden held. Så kontrollerede jeg som beskrevet ovenfor. Og fandt to afbrudte ledninger i min højre dør. Fik dem loddet sammen,og alt virkede igen!! :D

patsad

• Gæst
« Svar #7 Dato: 13. April 2011, 17:24 »
Forsøgte med Dalle´s idé, men ak ak ak...

Synes det er blevet værre.....nu går der nogle gange 5 sek, andre gange over 20 sek, før den låser op af sig selv....

Tror jeg er tvunget ned forbi det lokale Pug-værksted og høre hvad der kan gøres...:(

dalle83

• Gæst
« Svar #8 Dato: 13. April 2011, 17:51 »
Nu rimelig sikker på fejlen ligger der i et sted...? Men skriv når du blevet klogere.

jensskov

• Gæst
« Svar #9 Dato: 25. Maj 2011, 06:57 »
Citér
dalle83 skrev:
Nu rimelig sikker på fejlen ligger der i et sted...? Men skriv når du blevet klogere.

Hej

Er der sket noget nyt i denne tråd. Jeg har et lignende problem i min 406'er.
Nogle få gange virker det fint med at låse venstre fordør. For det meste kan jeg kun låse venstre fordør alene. I højre side kan jeg så låse alle, men de låser op med det samme igen. Hvis jeg før det 7 gange holder den også op, og jeg kan låse alle døre manuelt.
Nogle gange er bilen så låst op når jeg kommer tilbage til den, selv om jeg har checket at alle døre var låst da jeg gik fra bilen.

Skovby

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 28. Maj 2011, 16:28 »
Jeg kan med 100 % sikkerhed sige at fejlen består i at nogle af de ledninger til det multistik der skal skrues på døren, er knækket og måske kan "kortslutte" så den selv låser sig op igen. Har lige slev skiftet de stik på min egen 306, de koster omkring de der 800 kr pr stik og det tager ca 1.5-2 timer at skifte pr side

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
RE: Spøgelser i låsesystemet
« Svar #11 Dato: 02. Juni 2011, 13:09 »
Havde en Citroen Xsara med samme problem,kunne låse bilen og så låste den op næsten med det samme, fik skiftet næsten alt incl låse og checket ledningsnet, indtil at selve bilens batteri blev skiftet. Prøvede at sætte det gamle batteri i bare for at checke og samme problem opstod igen, så check lige batteriet..