Forfatter Emne: alle elfejl væk på 407 efter skift af stoplyskontakt  (Læst 2749 gange)

raklev

• Gæst
alle elfejl væk på 407 efter skift af stoplyskontakt
« Dato: 29. April 2011, 19:32 »
abs/esp fejl    speedcontrol failure    right hand stoplight  alle fejl forsvandt efter skift af stoplyskontakt  den koster 7 euro på nettet men hold fast, 777,80kr hos peugeot ??? dog med et kabel i som skulle sørge for at kontakten ikke bliver kogt pga for høj spænding, peugeot ville begynde at skifte abs følere ???? mon ikke de har oplevet denne fejl førB)heldigvis forsvandt stoplys helt og da det ikke var nogen af forbindelserne var der kun kontakten tilbage

silverfox

• Gæst
RE: alle elfejl væk på 407 efter skift af stoplyskontakt
« Svar #1 Dato: 29. April 2011, 20:59 »
Der er altså en grund til at man også skifter ledningen til stoplyskontakten(varenr 6582 GA). Jeg vil kraftigt anbefale dig at få ledningen skiftet.

raklev

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30. April 2011, 09:24 »
den er skiftet .hos peugeot tåstrup sælger de kun samlet sæt,det er bare skidt at det er forbrugeren der skal betale for at peugeot har fejlkonstrueret et ledningsnet ligesom med forlygtefatning der smelter (har skiftet begge to) og ligesom med 10 andre ting,og så syntes jeg værkførene er nogle ludere modsat mekanikerne,når jeg ringer og fortæller om el fejlene på bilen beder de mig om at bestille tid til at få skiftet 4 abs følere???? nu er det jo ikke firmabiler allesammen så hvis en mekaniker hos tåstrup ikke havde fortalt mig at kontakten var med 90% sikkerhed skyld i fejlene og skiftede den for mig da han så den kostede 777 kr ( 3 min) havde jeg været en fattig mand idag håber det er i orden jeg kommer af med noget galde:)nå men jeg er blevet helt glad for min bil.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. Maj 2011, 07:38 »
Jeg kan sagtens forstå at du er utilfreds, du risikerer bare at den nye kontakt brænder af, hvis ikke ledningen også monteres.

e4

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 07. Maj 2011, 23:06 »
Følger ledningsnettet ikke med når man bestiller 4534.67 ?

rudolf06

• Gæst
RE: EPS fejl
« Svar #5 Dato: 08. Maj 2011, 18:13 »
Jeg vil give Silverfax ret. Ledningen skal skiftes samtidig med bremsekontakten. Det findes i en samlet pakke. Og koster ca. 600,00 kr. + montering.
Alle mine fejlmeldinge er bore efter at have skiftet begge dele.

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 09. Maj 2011, 12:55 »
@e4: jo. Det varenr indeholder både ledningsnet og kontakt.