Forfatter Emne: Egr Ventil - Clamps til Egr rør !!!!!!!!!!!!!  (Læst 2024 gange)

jesperaskdanmark

• Gæst
Egr Ventil - Clamps til Egr rør !!!!!!!!!!!!!
« Dato: 13. Maj 2011, 18:59 »
Hej gutter....

Jeg har lige skiftet turbo...fy føj....(Er lastvognsmekaniker ) ( tog ikke forbro af og løsnet kun nederest motorophæng )

Nå men min Egr ventil var også færdig og en ny fra FTZ til 850.- er nu monteret....MEN nu kan jeg ikke få de 2 små clamps/spændebånd på igen....!!!###¤¤¤ )-:   Har prøvet i 30 min....

Hjælp Hjælp...Er der et cowboy tricks...

Bor du tæt på haslev, så er der en øl hvis du kan sætte dem på....(-: (-: og lidt til benzin...

mulle

• Gæst
RE: Egr Ventil - Clamps til Egr rør !!!!!!!!!!!!!
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2011, 20:34 »
Hej
 Et cowboy trick ?? Det er vel en Expert eller lignende med 1,9TD motor vi taler om.

Enten tager du en dyb indånding og så bukker du arme hænder og fingre i alle umulige stillinger . Det kan du gentage op til flere gange og så håbe og bede til du får rør og spændebånd sat rigtig på plads. (tro mig- det er kraft e..... besværligt)

Nej af med udstødning, motorophæng og diverse  -træk maskinen helt frem mod køleren (den skal du dog nok fjerne, inden du maser hul i den) ,så kan du komme til at sætte røret og spændebånd rigtigt på plads.
 Det meget vigtigt at røret slutter tæt, ellers er den sløv, som en uden turbo.

silverfox

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2011, 21:42 »
Clamps til EGR rør kan IKKE genbruges....

jesperaskdanmark

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. Maj 2011, 00:39 »
Hej

Det er en 306 st.

Har brugt 2 timer og er nu færdig....Tog hele kølerøret af og fik sat de gl. spændebånd på igen...nemt når der er plads...dog skulle jeg bruger et Tømmer værktøj...Knivtang den lille fra Backo...

Nu kan den lave noget igen......Kører som en 2,0 HDI skal....
« Senest Redigeret: 14. Maj 2011, 00:41 af jesperaskdanmark »