Forfatter Emne: 307 sw rasler - hjælp til at lokalisere hvad og hvorfor søges  (Læst 3424 gange)

mt4d

• Gæst
Hej med jer!

Ja, jeg er ved at blive sindsyg af min bil, som er en 307 sw st.car - den siger en rasle/larme lyd når jeg speeder op, lyder som det er midt i bilen, værksted troede først at det var potten, så bagerste og mellemrør er helt nyt, lyd var der stadig nærmest endnu værre (ja lorte værksted at levere den sådan tilbage), samtidig har anti polution fault lyst, det var en lamdasonde der skulle pudses???

Nå, men idag har den været afsted igen for at få skiftet kat. for de tænkte larmen kom derfra, og anti polution lyser igen, men kat. fejler intet, nu siger de så det er noget ude i manifolden, og jeg er ved at blive sindsyg af de ikke kan lokalisere fejlen, heldigvis satte de min gamle kat. på igen, jeg kan jo ikke blive ved med at puge ud...

ER der nogen der har en ide om hvad det så kan være, kan det virkelig være manifolden? det lyder som det er midt under bilen når der speedes op, ved motorvej osv hører man intet, og der er ikke andet med den...

Sgutte nemt at være dame og stå og prøve at se 'klog' ud på værksted skal jeg sige, det bryds de sig slet ikke om, men jeg bryder mig sgutte heller om at blive rippet!

Håber en kan hjælpe, og på forhånd tak! :)

mekker

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
det kunne evt være de varme skjolde, der er ved udstødning, der er gået løse.

mt4d

• Gæst
Citér
mekker skrev:
det kunne evt være de varme skjolde, der er ved udstødning, der er gået løse.

varmeskjoldet siger han nej til, påstår hårdnakket det er manifolden, som skal bestilles hjem fra Frankrig, eller jeg må leve med lyder, synes bare det lyder som en 'bølle bil' når jeg speeder op, men har j heller ikke lyst at betale for en ny manifold hvis det så alligvel ikke er problemet - argh irriterende er det:(

mt4d

• Gæst
kan jeg iø. selv spænde de varmeskjold?

sttn

• Gæst
Hej

Mon ikke de varme skjold er tjekket? men ja du kan selv ( er en gang blik)

Ta og tøm vognen for alt ud med sæder (dem bag), få en "god" ven med ud og kør måske det ville gøre noget.

hvad med plastskjolde under motor/ plastskærme for/ støddæmper der er masser der kan rasle der ,hvad med instrumt bord , i har ikke tabt noget under sæder?kan der ligge noget under måtter?
Lejer på hjul er der slør? / hvad med plastskjold på motor (sider alle monterings holder fast) tjek div slanger/andet... God jagt

Hilsen
steen
« Senest Redigeret: 31. Maj 2011, 19:31 af sttn »

e4

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Går udfra det er en benziner, udstødningsmanifolden er er opdelt i 4 kanaler indvendigt, som kan gå løs og rasle (meget) af med forrør og svejse dem sammen - så er der ro igen ;)