Forfatter Emne: Støjende Dæk på ny 206'er  (Læst 4912 gange)

Min 206

  • Gæst
Støjende Dæk på ny 206'er
« Dato: 17. Juni 2011, 13:12 »
Støjende Dæk på ny 206'er

hvor mange andre har samme problem som mig, jeg har købt en ny 206+,  hvor dækkende rumler og larmer frygtligt meget,

dækkene er maxxis 510 Vitra,

de 2 prøvebiler jeg prøvede inden købet larmede ikke, det var Michelin og Continental, dæk der var monteret på prøvebilerne.

Peugeot importøren har tilbudt mig nye dæk hvor jeg selv skal betale 1/3 del af udgiften,

Forbrugerrådet er uenige med Peugeot importøren, og siger at jeg skal holdes skadesløs iflg. købeloven §78 stk. 4.

jeg er klar over jeg ikke er den eneste der har problemet, men hvor mange andre har problemet ?
« Senest Redigeret: 18. Juni 2011, 17:31 af Min 206 »

larsK

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2011, 16:08 »
peugeot har aldrig kørt med maxxis 510 Vitra, lyder som om den har fået skiftet dem..

de plejer at køre med michelin eller continentel

Min 206

  • Gæst
RE: Hej Lars K
« Svar #2 Dato: 17. Juni 2011, 22:52 »
Citér
larsK skrev:
peugeot har aldrig kørt med maxxis 510 Vitra, lyder som om den har fået skiftet dem..

de plejer at køre med michelin eller continentel


Hej Lars K

tak for dit svar,  jeg har også det indtryk at det ikke er normalt for Peugeot at levere et ikke premium dæk, men det er faktisk en fabriksny bil jeg har fået, der havde kørt 7 km,

jeg er igang med en diskusion med en fra Importøren, desværre er den person ikke villig til erkende at Peugeot har et problem, dog har han dog valgt en løsning hvor forhandleren skal yde 1/3, importøren 1/3 og jeg som kunde 1/3 af prisen, dog siger forbrugerrådet at jeg skal holdes skadefri.

men jeg er jo nysgerrig på hvor mange andre kunder der har fået de dårlige dæk på deres bil.

vh Stig
« Senest Redigeret: 17. Juni 2011, 22:54 af Min 206 »

Else og Lennart

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #3 Dato: 17. Juni 2011, 23:55 »
hej jeg har også maxxis 510 Vitra, på min snart 3mdr gl 206+

og de larmer også, men jeg troede , at det var det mærke de brugte, så har  kørt 8000 km  på mine :-((

Min 206

  • Gæst
RE: Hej Else og Lennart
« Svar #4 Dato: 18. Juni 2011, 08:07 »
Citér
Else og Lennart skrev:
hej jeg har også maxxis 510 Vitra, på min snart 3mdr gl 206+

og de larmer også, men jeg troede , at det var det mærke de brugte, så har  kørt 8000 km  på mine :-((


Hej Else og Lennart

jeg kan kun opfordre jer til at gøre indsigelser, via jeres forhandler, der så skal kontakte importøren.

har i samme oplevelse af prøvevognene i prøvede før købet,

vh Stig

silverfox

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #5 Dato: 18. Juni 2011, 09:04 »
Visse 206+ leveres fra fabrikken med de elendige Maxxis dæk. Det er tarveligt, men et faktum.

Else og Lennart

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #6 Dato: 18. Juni 2011, 10:35 »
det var samme bil, vi prøvede som vi købte(tror jeg da nok)

men så vidt jeg husker, sagde den på samme måde.

men var måske ikke lige det vi lagde mest mærke til,  i prøveturen.

silverfox

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #7 Dato: 18. Juni 2011, 15:48 »
Det er nok vigtigt at gøre klart at Maxxis dækkene ikke på nogen måde er ulovlige; de er bare ikke så gode som eks. Michelin. Så det er faktisk at betegne som en egenskab, ikke en fejl på bilen.
Når det så er sagt, ville jeg heller ikke acceptere at min nye bil blev leveret på de dæk....

Thychosen

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #8 Dato: 18. Juni 2011, 16:09 »
Hmmmm.... Vores blev leveret med Goodyear GT3.....

Else og Lennart

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #9 Dato: 18. Juni 2011, 22:32 »
hej Kone1

er det også en 206+?

Thychosen

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #10 Dato: 19. Juni 2011, 14:32 »
Citér
Else og Lennart skrev:
hej Kone1

er det også en 206+?


Jeps det er det.... Det står også i min underskrifts signatur...

Else og Lennart

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 52
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #11 Dato: 19. Juni 2011, 15:33 »
har du købt den i 2010??

er der nogen der ved, og de også skifter mellem de forskellige dæk, på de helt nye i 2011?

borring88

  • Gæst
RE: dækkene
« Svar #12 Dato: 19. Juni 2011, 17:17 »
Jeg blev også ejer af en ny Peugeot 206+ for 1 uge siden, som har de støjende dæk på. De er virkelige elendige, men troede ikke der kunne gøres noget ved det.. og ved ikke om jeg har lyst/kræfter til at tage sagen op.

Vh

Thychosen

  • Gæst
RE: Støjende Dæk på ny 206'er
« Svar #13 Dato: 19. Juni 2011, 18:05 »
Citér
Else og Lennart skrev:
har du købt den i 2010??

er der nogen der ved, og de også skifter mellem de forskellige dæk, på de helt nye i 2011?


Den blev købt i 7 mdr 2010...

Min 206

  • Gæst
RE: Hej Borring 88
« Svar #14 Dato: 19. Juni 2011, 19:06 »
Citér
borring88 skrev:
Jeg blev også ejer af en ny Peugeot 206+ for 1 uge siden, som har de støjende dæk på. De er virkelige elendige, men troede ikke der kunne gøres noget ved det.. og ved ikke om jeg har lyst/kræfter til at tage sagen op.

Vh


Hej Borring 88

jeg synes bestemt du skal tage sagen op med din forhandler, for faktisk er din forhandler jo uskyldig, det er jo importøren der er ansvarlig for importen af bilen, dog påstår importøren at dækkene er godkendt af Peugoet i Frankrig, men han har stadig ikke kunne fremvise dokumentation der på, og det ændrer jo heller ikke på problemet, at man har fået en anden vare end man prøvekørte.

Det kan bestemt ikke være i Peugeot Danmark's eller forhandlerens interesse at have kunder der ikke tilfredes med en fabriksny leveret bil.

I virkligheden er det jo forhandleren og værkstedet der får manglende goodwill, og det tager rigtigt lang tid at glemme en dårlig oplevelse, uanset hvem der har skylden.

Hver gang man kører med sin 206+ med maxxis dæk på  får man  ikke en chance for at glemme det for bare støj.

Så jo flere 206+ ejere med dårlige dæk der står sammen, jo større pres kan vi lægge på Importøren der kun delvist er hjælpsom.

vh Stig