Forfatter Emne: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?  (Læst 1384 gange)

KimN

  • Gæst
Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Dato: 17. Juni 2011, 17:04 »
Min gode gamle 03'er 307 2,0 SW børster tænder i 3 & 4 gear, hvilket er p**** irriterende :(
Jeg har nu fået en god og billig gearkasse fra en skadet 206 GTI på hånden - men kan den bruges??
Min 307 gearkasse er mærket 20DM37, og den fra 206'eren er mærket 20DL08.
Når jeg søger på nettet, er det umiddelbart kun udvekslingsforholdet der afviger, men hvad betyder det i daglig brug??

KimN

  • Gæst
RE: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2011, 19:02 »
Har nu prøvet at ligge udvekslingerne ind i:  http://www.csp-shop.com/cshop/technik/getriebeberechnung5.php , og hvis jeg ikke er helt galt på den, skulle det betyde at min bil går 110km/t i stedet for 103 km/t ved 3000 o/min. Det kan jeg leve med, men passer den i bilen?   Er der nogen i dette forum der kan hjælpe??

silverfox

  • Gæst
RE: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2011, 09:05 »
Som hovedregel skal du altid holde dig til de samme gearkassetyper. Jeg ville ikke bruge den 206 gearkasse....

KimN

  • Gæst
RE: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2011, 18:30 »
Det forklarer jo ikke forskellen! Begge gearkasser er jo monteret på samme motorkonstruktion: EW10J4, så hvorfor skulle det være et problem?

silverfox

  • Gæst
RE: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2011, 13:28 »
Jeg kunne forestille mig at gearingen var noget anderledes i en 206 GTI, da denne jo er noget mere Sporty? Desuden kan der være forskel på gearkasseophæng, udveksling i forhold til hjulstørrelse m.v.

KimN

  • Gæst
RE: Hvad er forskelllen på disse gearkasser?
« Svar #5 Dato: 22. Juni 2011, 12:08 »
Citér
silverfox skrev:
Jeg kunne forestille mig at gearingen var noget anderledes i en 206 GTI, da denne jo er noget mere Sporty? Desuden kan der være forskel på gearkasseophæng, udveksling i forhold til hjulstørrelse m.v.

Netop derfor spørger jeg jo... Alle 5 gear har samme udveksling - kun slutudvekslingen er en smule anderledes!
Men kan gearkassen uden videre lægges i min 307'er - motoren er jo den samme for 206 & 307 i den årgang!