Forfatter Emne: Pug 206 1,4 tandrem skifte?  (Læst 1875 gange)

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Dato: 20. Juni 2011, 11:07 »
Hey

Har en 206 1,4 pug fra 1999. Den har sidst fået skiftet tandrem for godt 60.000km og 4 år siden, så det er vel ved at være tid igen?

Jeg har en Haynes håndbog, der siger at hvis man skifter den selv, skal man til et Peugout værksted og få målt den elektronisk igennem efter skift. Er det korrekt? Hvis jeg skifter den og ellers sørger for at knaster og krumtap står som de gjorde og skal, hvad er det så der skal tjekkes efter?

På forhånd tak

/Stefan

silverfox

  • Gæst
RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Svar #1 Dato: 20. Juni 2011, 12:54 »
Remmen skal skiftes ved 5 år eller 120.000 km, så du kan sagtens vente lidt med at skifte. Så længe du sørger for at remmen står rigtigt på mærkerne, behøver du ikke ha den på værksted.

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Svar #2 Dato: 20. Juni 2011, 14:04 »
Super. Tak.
Haynes nævne bare at det var anbefalelsesværdigt at skifte den efter 60k og 4 år., hvilket jeg også synes lyder noget ofte. Men det er vel i tilfælde af hård belastning mv.

Er der tendens til at opstrammerhjulet også ryger og skal skiftes samtidig?

mulle

  • Gæst
RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Svar #3 Dato: 20. Juni 2011, 15:20 »
Kan ikke huske intervallet, mellem 60.000km  eller 4 år, så er man da sikker

Ved godt at det her kan diskuteres om det er nødvendigt!
Skift altid  tandremmen, medløberhjul ,opstrammerhjulet og vandpumpen

Jeg har læst et sted at en vandpumpe i en 206 1,4 kan holde til omkring 250.000km , den koster max.400.- kan det betale sig at spare den ?
Du vil ærge dig ,hvis der sker noget med en af delene -så skal du nemlig også renovere dit topstykke

bodilx6

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 18
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Pug 206 1,4 tandrem skifte?
« Svar #4 Dato: 21. Juni 2011, 10:03 »
ok, tak.

Skulle man være uheldig, er et så ikke nemmere bare at smide en "ny" motor i frem for at renovere den gamle? Hvad kan sådan en koste, det kan vel ikke være det vilde. Eller?