Forfatter Emne: krumtap og knastakser ude af sync på 207er 3år gammel??  (Læst 2003 gange)

emreg

• Gæst
ar fået et problem på min forholdsvis nye 207er med at knastakserne ikke er synkroniseret med krumtappen åbenbart..

Det var en fejl på skærmen der kom frem som hed depollution system faulty...
Fejlkode P0011 åbenbart

Efter at peugeot har kigget på den sagde de at de kunne løse det billigt ved at opdatere kørecomputeren da den åbenbart vil kompensere for fejlen MEN noget siger mig at det ikke er en løsning og at det vil ende med at motoren bliver skadet senere hvis jeg ikk får det lavet..

Det er peugeots nye motorere som de laver i samarbejde med bmw og der er kædetræk på hvis det gør en forskel at i ved det.
1.4 vti 95hk.. Den i min profil

Nu kommer spørgsmålene så

hvor slem er sådan en skade og hvad ville i gøre?
Bilen er ikk engang 3år gammel, der er dog ikke garanti på den mere.. Har jeg en lov eller noget som kan hjælpe mig?
Kan dette ske pga min køremåde? hvis ja hvad er det så der muligvis gør det?
Nogle der kender til den her fejl??

morgan

• Gæst
RE: krumtap og knastakser ude af sync på 207er 3år gammel??
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2011, 10:28 »
Citér
emreg skrev:
ar fået et problem på min forholdsvis nye 207er med at knastakserne ikke er synkroniseret med krumtappen åbenbart..

Det var en fejl på skærmen der kom frem som hed depollution system faulty...
Fejlkode P0011 åbenbart

Efter at peugeot har kigget på den sagde de at de kunne løse det billigt ved at opdatere kørecomputeren da den åbenbart vil kompensere for fejlen MEN noget siger mig at det ikke er en løsning og at det vil ende med at motoren bliver skadet senere hvis jeg ikk får det lavet..

Det er peugeots nye motorere som de laver i samarbejde med bmw og der er kædetræk på hvis det gør en forskel at i ved det.
1.4 vti 95hk.. Den i min profil

Nu kommer spørgsmålene så

hvor slem er sådan en skade og hvad ville i gøre?
Bilen er ikk engang 3år gammel, der er dog ikke garanti på den mere.. Har jeg en lov eller noget som kan hjælpe mig?
Kan dette ske pga min køremåde? hvis ja hvad er det så der muligvis gør det?
Nogle der kender til den her fejl??

Hej min ven

Jeg har desværre ikke så fin motor som dig..BMW... Jeg har en 1,6 hdi FAP peugeot motor fra 2010....

Nå' men har du ikke 200.000 km garanti på motoren.... Det har jeg.