Hej
Jeg er seneste nye medlem af jeres klub, og den lykkelige ejer af en 206 2.0 HDI med 412.000 km på bagen... Jeg laver det meste selv, og når jeg giver op får jeg super service hos Peugeot her i Svendborg...
Nu har jeg¨fået lov at "lege" med min søsters 407 SW 1.8 fordi hun føler sig dårligt behandlet på sit lokale Peugeot værksted, (ingen nævnt og ingen glemt) og hun lever gerne med småting, hvor jeg kender værdien af at tingene bare "spiller"... Derfor har jeg nogen spørgsmål til alle jer erfarne og kloge mennesker:
- Jeg skal skifte tandrem på den, og jeg skifter ALDRIG en tandrem uden at skifte vandpumpen, når jeg er helt derinde hvor det gør ondt i tegnebogen hvis vi skal derind igen unødigt. Hvordan skifter jeg den vandpumpe ?? Jeg er kommet dertil hvor jeg har skilt ad, så jeg kan mærke at hvis jeg skifter hele huset, så skal jeg slås med et fast rør, som går ind i pumpen fra venstre side og nogle ca 5 cm lange skruer, som gør at pumpen skal kunne trækkes disse 5 cm bagud før den kan tages af. Dette kan jeg mærke med fingrene og se i et spejl. Alternativt kan man skille huset ad og nøjes med at skifte pumpedelen, det andet burde jo ikke fejle noget, men får man nogensinde det hus tæt igen ??
- Når jeg træder på bremsen melder den ofte fejl på en blinklyspære og når jeg blinker melder den fejl på et stoplys... Nogen ideer ??
- Den melder fejl på ESP og ABS... Nogen ideer ??
Håber nogen af jer kan hjælpe, jeg lover til gengæld at jeg vil hjælpe alt hvad jeg kan på 206, som jeg har temmelig meget erfaring med, og min kommer til at holde mange år endnu, jeg har en ekstra bil i samlesæt, hvor kun karossen var i stykker pga hærværk...
Mvh Svend Borg 206:)