Forfatter Emne: front/side-ruder våd/fugtigt indvendig  (Læst 3407 gange)

dsm

• Gæst
front/side-ruder våd/fugtigt indvendig
« Dato: 02. August 2011, 09:50 »
Hej,

front/side-ruder våd/fugtigt indvendig om morgen og de bliver også hurtigt våd/fugtig om dagen når/hvis er personer i bilen.hvad kan være årsag en der kan hjælpe ? :)

det er begynd også at "stinker" som sure sokker hvis den almindelig ventilation og AC er tænd,men kun lidt i starten ca.10 sec og så forsvinder den.

venlig hilsen
« Senest Redigeret: 03. August 2011, 09:40 af dsm »

silverfox

• Gæst
RE: front/side-ruder våd/fugtigt indvendig
« Svar #1 Dato: 02. August 2011, 10:05 »
Har du AC? Hvis du har slukket dit AC ligger der en del vand i fordamperen som trækkes med ind i kabinen når blæseren kører.

dsm

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02. August 2011, 10:25 »
hej min rednings man;)

ja,jeg har AC i bilen...hvordøn kan jeg fjerner den fejl eller den vand ?
måske skifter pollenfilter ?

dsm

• Gæst
« Svar #3 Dato: 02. August 2011, 10:25 »
Citér
dsm skrev:
hej min rednings man;)

ja,jeg har AC i bilen...hvordan kan jeg fjerner den fejl eller den vand ?
måske skifter pollenfilter ?

dsm

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. August 2011, 10:16 »
det er begynd også at "stinker" som sure sokker hvis den almindelig ventilation og AC er tænd,men kun lidt i starten ca.10 sec og så forsvinder den.

morgan

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. August 2011, 12:03 »
Citér
dsm skrev:

Hejsa..

Tror det vil være en rigtig god ide at få lavet service på dit A/C anlæg..

Så bliver det tjekket op, renset og efterfyldt. Jeg er 100 på at det er det der skal til for dig.

Sure sokker lugten kommer af bakterier i dit A/C anlæg, og du kan ikke selv fjerne det.

Det koster vel en 1000,- at få det ordnet, men du bliver super glad for anlægget bagefter.

Jeg fik eftertjekket og efterfyldt mit hos Geot... det kostede 570 kr.

Så' mit råd tag ned til en der har speciale i A/C og få det ordnet... Du kan Google på den nærmeste hos dig...

HUSK AT KØRE MED DIT A/C TÆNDT HELE TIDEN... Du får bedre indeklima i bilen, du får et sundt A/C anlæg og du spare penge ved omkostninger.
« Senest Redigeret: 03. August 2011, 12:08 af morgan »

dsm

• Gæst
« Svar #6 Dato: 03. August 2011, 14:31 »
hej Morgan,

jeg fandt en billig her på Fyn,men er det det jeg skal bruge ???

http://www.fynsautoaps.dk/tilbud.aspx

morgan

• Gæst
« Svar #7 Dato: 03. August 2011, 19:30 »
Citér
dsm skrev:
hej Morgan,

jeg fandt en billig her på Fyn,men er det det jeg skal bruge ???

http://www.fynsautoaps.dk/tilbud.aspx

Jammen er det det der skal til så ja......:D

Du har et klassisk A/C problem, og det løses kun ved et komplet service....

Ring og sig at bilen lugter af sur kone og.... he he... han ved alt om problemet....

midph

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. August 2011, 19:42 »
..havde samme problem sidste år og fik et tip om at, enten skifte eller rense pollenfilteret,som er nemt at komme til på min 206`..pillede det ud og rensede det med en støvsuger og væk var problemet,men ja,husk at tænde for a/c en gang imellem i ca. 10min..det står også i insruktionsbogen..mvh
« Senest Redigeret: 03. August 2011, 19:44 af midph »

dsm

• Gæst
« Svar #9 Dato: 03. August 2011, 19:48 »
Citér
midph skrev:
..havde samme problem sidste år og fik et tip om at, enten skifte eller rense pollenfilteret,som er nemt at komme til på min 206`..pillede det ud og rensede det med en støvsuger og væk var problemet,men ja,husk at tænde for a/c en gang imellem i ca. 10min..det står også i insruktionsbogen..mvh

hej midph,

problem er jeg kan ikke finde pollenfilter i min bil :) har kigget i motorrummet og ind i bilen og kan ikke finde den :)

en da ved hvor den sidder på en peugeot 406 2.0 HDi årgang 1999 ??? :)

midph

• Gæst
« Svar #10 Dato: 03. August 2011, 20:16 »
..prøv at Gogle "pollenfilter peugeot 406" og klik på det første link..(lions Den pollenfilter replacment)..der ligger fotos af det..
« Senest Redigeret: 03. August 2011, 20:20 af midph »

dsm

• Gæst
« Svar #11 Dato: 03. August 2011, 20:38 »
tjekker lige i morgen tak !!!

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 03. August 2011, 20:44 »
Pollenfilter på en 406 sidder i højre side ved viskerarmen  , du skal åbne hjælmen og fjerne den sorte plade der sidder mellem det sorte ved viskeren og torpedopladen

morgan

• Gæst
« Svar #13 Dato: 04. August 2011, 13:26 »
Citér
midph skrev:

Pollen filter har INTET med sur sok/kone lugt i bilen....Der sidder en kodensator "A/C" og den bliver fyldt med baktusser, hvis den ikke bruges... thats it.
« Senest Redigeret: 04. August 2011, 13:27 af morgan »

midph

• Gæst
« Svar #14 Dato: 04. August 2011, 15:51 »
:D:D..helt fint Morgan og det skal vi nu heller ikke bli`uvenner over,men ikke desto mindre forsvandt MIN.."sure sok..kone lugt":D..og duggen på ruderne, efter jeg havde renset filtret..men jeg afviser da heller ikke at det er det du/I beskriver,der er problemet;)..mvh.