Forfatter Emne: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke  (Læst 11327 gange)

lundhansen

  • Gæst
hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Dato: 13. September 2011, 21:15 »
hej alle jeg var ude og køre i dag lige pluslig blinket alle til mig som jeg overhalet og fandt så ud at at mit baglygter ikke virket og heller ikke bremse lys så det vil sige at forlygter virker og blinklys virker hele vejen rundt og baglys virker men ikke baglygter eller bremse lys har selvfølgelig kigget sikringer men synes ikke jeg kan finde nogen som er i stykker håber nogen kan hjælpe da jeg jo ikke kan køre uden lys bag på

mvh Mikkel

ps har selvfølgelig prøvet med nye pære  ;)

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #1 Dato: 13. September 2011, 21:47 »
Citér
lundhansen skrev:
hej alle jeg var ude og køre i dag lige pluslig blinket alle til mig som jeg overhalet og fandt så ud at at mit baglygter ikke virket og heller ikke bremse lys så det vil sige at forlygter virker og blinklys virker hele vejen rundt og baglys virker men ikke baglygter eller bremse lys har selvfølgelig kigget sikringer men synes ikke jeg kan finde nogen som er i stykker håber nogen kan hjælpe da jeg jo ikke kan køre uden lys bag på

mvh Mikkel

ps har selvfølgelig prøvet med nye pære  ;)[/quote

"ja ny pære"

silverfox ved nok hvad prob er.:p
Sikring..... på normale biler er der 2 sikringer...1 til Højre og 1 til venstre, / nogle på krys ud fra model.

Du kørere sikkert med det nyet geot system, og det kan jeg ikke finde ud af...
Spørg silverfox,,!!!

Den er helt gal, den må sku ikke slukke for det hele.....Tror ikke stel, da de køre seperart.

P.S. Mål om der kommer spænding ned til stikket. hvis ja' så mål belastet, så dør den nok...hvis den dør så har du dårlig stel...  dvs du har flydende plus.
« Senest Redigeret: 13. September 2011, 21:47 af morgan »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #2 Dato: 13. September 2011, 22:04 »
En 307 uden baglys ja ja  ,...  er det en stationcar / Sw  eller  3/5 dørs  , er det en T5 el. T6  er det en Full Can eller  CanVan  hvilken årgang er det ? , er der monteret ekstraudstyr f.eks  anhængertræk

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #3 Dato: 13. September 2011, 22:25 »
hej det er en peugeot 307 benzin 2.0  år 2001

mvh mikkel

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #4 Dato: 13. September 2011, 22:35 »
og det er en 5 døre men anhænger træk

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #5 Dato: 13. September 2011, 22:37 »
Citér
lundhansen skrev:
hej det er en peugeot 307 benzin 2.0  år 2001

mvh mikkel


er du i nærheden af Amager.???

Så skal jeg løse dit problem...:D;)

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #6 Dato: 14. September 2011, 00:27 »
hej nej desvære bor i randers men måske du har nogle gode ider :)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #7 Dato: 14. September 2011, 19:25 »
Er der parkeringslys i forlygterne

morgan

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #8 Dato: 14. September 2011, 20:45 »
Citér
KHJ skrev:
Er der parkeringslys i forlygterne


ØHHHH hvad???

Du har dine positionslys,det er dine pakerings lys...hmmm

ved ikk.. hvad du mener.

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #9 Dato: 14. September 2011, 23:04 »
hej jeg har fundet problemet skiftet alle sikringer der kunne ha noget med det at gøre og prøvet så igen og nu er der lys men så sprang begge baglygte pære også kunne det jo kun være det anlæg jeg lige har sat i den så det tog jeg ud og nu virker alt lys igen efter nye pære men så er mit spørsmål bare hvad de ledninger som går ned i iso stikket betyder farve på dem er gul og der er 1. rød der er 2.grå der er 2 også 1 grøn/gul
og det er iso stikket fra bilen tror nemlig de sidder forkert for det stik fra anlæget sidder ikke over for dem i stikket håber på lidt hjælp og tak for svar

mvh mikkel

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #10 Dato: 15. September 2011, 18:50 »
Hej   på et tidligere tidspunkt spurgte jeg om der var monteret noget ekstraudstyr   , der skulle du ha sagt ja en radio   for hvis du bruger andre radioer end den originale skal  data A og B  samt Van plus isoleres fra for ellers kan du få de underligste fejl   , men du kan købe et interface kabel hos peugeot  som er beregnet til det  koster ca 35 kr

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #11 Dato: 15. September 2011, 20:14 »
men hvorfor skulle jed købe sådan et stik ? jeg kan vil bare finde de ledninger som passer sammen hvis bare jeg finder udad hvad de ledninger som kommer fra bilens iso stik betyder i farver

mvh mikkel

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #12 Dato: 15. September 2011, 22:28 »
Jo det er din bil så du har frit valg  , men der er ikke tale om de skal passe sammen  de 3 ledninger må slet ikke komme ind i radioen og skal fjernes  hvis du ikke vil bruge  35 kr på det så klip dem af

lundhansen

  • Gæst
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #13 Dato: 15. September 2011, 23:13 »
okay men det var ikke sådan det skulle forstået men forstår bare ikke hvad det så er for nogle ledninger som så skal passe sammen i farverne selv om jeg så købte det stik som du snakker som ville jeg jo heller ikke kunne finde udaf hvad for nogle ledninger som skulle der i ?

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: hjælp til peugeot 307 baglygter virker ikke
« Svar #14 Dato: 16. September 2011, 17:07 »
Du kan ikke regne med farverne de bruger kun nummer på ledningerne   , de 3 ledninger er fjernet i adapterstikket og resten sidder hvor de skal så det virker