Forfatter Emne: Defekt oliemåler (406 Coupé (03))  (Læst 1434 gange)

karstenskov

  • Gæst
Defekt oliemåler (406 Coupé (03))
« Dato: 17. September 2011, 17:11 »
Oliemåleren i min 406 Coupé viser ikke korrekt olieniveau, jeg har endda fået skiftet den uden at det hjalp. Er der nogen der har en idé(er) til hvad det kan være ?

Jeg bliver :D for et svar !

På forhånd tak

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Defekt oliemåler (406 Coupé (03))
« Svar #1 Dato: 17. September 2011, 18:38 »
Har du prøvet at " Nulstille den ? "   eller hjælper en  softvare opdatering af BSI boksen måske

karstenskov

  • Gæst
RE: @KHJ: nulstille..??
« Svar #2 Dato: 18. September 2011, 20:08 »
Tak for tippet B). Der er dog lige en enkelt detalje: hvordan nulstiller jeg måleren ?

på forhånd tak :D

/Karsten

EDIT: jeg har fundet et tips om at holde triptæller knappen nede og dreje startnøgle i "on" position og holde knappen nede i 10 sekunder. Men det nulstiller også serviceindikator. Det er jeg ikke interesseret i.....
« Senest Redigeret: 18. September 2011, 20:18 af karstenskov »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Defekt oliemåler (406 Coupé (03))
« Svar #3 Dato: 18. September 2011, 22:26 »
Ja det tip nulstiller kun serviceindikator   , det du gør er at sætte tænding på indtil oliemåleren har målt færdig og går over til km visning  afbryd tænding og gentag det samme igen syv gange  og ikke springe over  den skal fuldføre alle syv målinger   hvis det ikke hjælper   skal du evt  opdatere softvaren i BSI boksen som sidste løsning

karstenskov

  • Gæst
RE: Tak for input
« Svar #4 Dato: 26. September 2011, 20:13 »
Mange tak for idéen, men det virkede ikke. Jeg går ud fra jeg skal have fat i et Peugeot værksted for at få lavet en opdatering ?

B)