Forfatter Emne: Klimaanlægs problemer med køling.  (Læst 1641 gange)

Fox73

  • Gæst
Klimaanlægs problemer med køling.
« Dato: 18. September 2011, 17:27 »
Hejsa
I juni måned i år købte vi en 407SW 2.0 fra 2005, den havde kun gået 99.000km. Den er blevet købet ved en autoriseret Peugeot forhandler/værksted.
Mit problem er at den kun køler periodisk fra klimaanlægget. Det kommer som oftest når ude temperaturen er over 20 grader. Jeg kan sætte den til MIN og fuld knald på blæseren, og man kan mærke at det ikke er koldt luft der kommer ud.
Den har været til service 4 -5 gange. De har kontrolleret/skiftet trykket et par gange, undersøgt for utætheder i systemet. Skiftet et par sensorer ud.
Jeg har nu en værkfører der er ved at gå ud af sit gode skind i frustrationer, for jeg ringe til ham i fredags og sagde at det stadigvæk ikke virker. Jeg kan ikke klage over den behandling som jeg har fået, den er super. Men håber at nogle kan have en ide om hvad der er galt.
På forhånd tak.
Fox73

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #1 Dato: 18. September 2011, 22:31 »
Kunne du ikke når du har problemet gå ud og åbne hjælmen og se om kompressoren kører med  ikke remskiven den kører altid men møtrikken på akslen om den løber rundt eller står stille  de kunne måske være en hjælp for værkstedet  hvis det er periodisk

Fox73

  • Gæst
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #2 Dato: 19. September 2011, 15:00 »
Citér
KHJ skrev:
Kunne du ikke når du har problemet gå ud og åbne hjælmen og se om kompressoren kører med  ikke remskiven den kører altid men møtrikken på akslen om den løber rundt eller står stille  de kunne måske være en hjælp for værkstedet  hvis det er periodisk


Den kører fint nok, selv om der ikke er køling på!

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #3 Dato: 20. September 2011, 22:24 »
Ja ok så må du have manometer på og få kontrolleret  høj og lavtryk det kan gi en indikation af hvad der er galt når fejlen er tilstede

Fox73

  • Gæst
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #4 Dato: 21. September 2011, 06:25 »
Citér
KHJ skrev:
Ja ok så må du have manometer på og få kontrolleret  høj og lavtryk det kan gi en indikation af hvad der er galt når fejlen er tilstede


Det har de også prøvet, som jeg skrev værkførren aner ikke hvad de mere skal gøre. De har nu besluttet at tage bilen ind hele næste uge for at teste den. Men som jeg også skrev så er fejlen periodisk. Mandag var jeg ude og teste den i flere timer, her var den på fuld blæs, samt på MIN i temp, den havde en udblæsning på over 20 grader. Tirsdag testede jeg den også, her kunne den godt køle ned.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #5 Dato: 21. September 2011, 19:18 »
Ja men hvis temp er over 20 gr er det muligt at se på manometerne hvor fejlen er , den kan ikke ha så en høj temp hvis trykkene passer

Fox73

  • Gæst
RE: Klimaanlægs problemer med køling.
« Svar #6 Dato: 05. Oktober 2011, 16:48 »
Så skulle den være lavet, det skulle være en pumpe i kompressoren der var problemet, så nu har de skiftet kompressoren.

Tak for hjælpen. :D