Forfatter Emne: 207 1.6 hdi FAP gearkasse olie årg 2010  (Læst 2009 gange)

morgan

  • Gæst
207 1.6 hdi FAP gearkasse olie årg 2010
« Dato: 24. September 2011, 10:53 »
hejsa...

Bilen er hold med alle service.... hver 20 kilo.!

Har kørt små 70 kilo, tænker på om det ikke er en god ide at få skiftet olien på gear kassen..

Spørgsmål.:

1.: gør peugeot det ved service. har ikke kunne se noget på service blanketterne....
2.: hvad hedder interval på skift.?
3.: hvad er en god gear olie til en peugeot 207 1.6 FAP HDI årg 2010
4.: kan man ikke få "rød" fuldcyntetisk olie til denne gearkasse.??? Min kammerat siger at jeg skal smide automat olie på.:o det skulle være bedre. og det nægter jeg. tror ikke at det er det rigtige... Bilen er IKKE med automat.... kun 5 gear.
« Senest Redigeret: 24. September 2011, 12:08 af morgan »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 207 1.6 hdi FAP gearkasse olie årg 2010
« Svar #1 Dato: 24. September 2011, 23:11 »
Der er ikke interval på , den er smurt for livstid medmindre det løber af   ,  hvis der bliver udskiftet kobling , drivaksel , eller repration på gearkassen  vil det selvf blive skiftet  men ellers ikke

Den kan godt køre på ATF olie  , men hvorfor ikke bare bruge det der foreskrives fra fabrikken  så har man alt på det rene

morgan

  • Gæst
RE: 207 1.6 hdi FAP gearkasse olie årg 2010
« Svar #2 Dato: 25. September 2011, 17:41 »
Citér
KHJ skrev:
Der er ikke interval på , den er smurt for livstid medmindre det løber af   ,  hvis der bliver udskiftet kobling , drivaksel , eller repration på gearkassen  vil det selvf blive skiftet  men ellers ikke

Den kan godt køre på ATF olie  , men hvorfor ikke bare bruge det der foreskrives fra fabrikken  så har man alt på det rene


Hej KHJ..:)

Det var bare det jeg skulle vide,,,
Tak for svar.!

go søndag