Forfatter Emne: 307 nærlys  (Læst 1966 gange)

bjarnesaabye

  • Gæst
307 nærlys
« Dato: 09. Oktober 2011, 14:18 »
pærerne i nærlyset i vores 307 bliver så varme at de efter få måneder brænder over, har nogen en løsning

midph

  • Gæst
RE: 307 nærlys
« Svar #1 Dato: 09. Oktober 2011, 18:17 »
..hvis vi taler om H7 som sidder i min 206`r (ved ikke hvad der sidder i din)...så  har jeg  selv gjort en interessant opdagelse for nogen tid siden...jeg blev også træt af at betale i dyre domme for de såkaldte bedste mærker (osram el. lign.)og købte de billige i Jem og Fix eller andet steds og det viser sig,at de holder meget længere..ihvertfald i mit tilfælde...så det var måske en mulighed..det koster da ikke så meget at experimentere med det og husk altid at skifte parvis og gem de brugbare i handskerummet,hvis du pludselig står et sted du ikke lige kan få fat i nye pærer..bare et forslag..mvh

308GTI

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 307 nærlys
« Svar #2 Dato: 11. Oktober 2011, 05:37 »
Havde samme problem med at den sprang nærlys pærer på min Xsara, her havde Citroen et sæt man kunne købe som tog overspændingen når bilen startede med at lade. Det var et ganske simpelt indgreb, monterede  sættet i serie med + ledningen til hver lygte og siden sprang jeg ikke en eneste pære. Ved ikke hvor du kan købe sættet , men Citroen i Svb havde det, Reservedels chefen(henrik) vidste hvilket sæt man skulle købe.