Forfatter Emne: En ulykke kommer sjældent Alene  (Læst 3029 gange)

Ilker

  • Gæst
En ulykke kommer sjældent Alene
« Dato: 03. November 2011, 22:48 »
hej Alle

Indenfor en uge kan jeg fortælle at min 407 er begyndt at melde en ESP/ASR fejl samt en ABS fejl, kunne forestille mig at det er ABS føleren der er gået. derudover er der begyndt at komme klunk lyde fra venstre forhjul så jeg kunne eventuet forestille mig at det er stabilisator armen. Jeg ved nogen har skrevet nogle indlæg omkring men jeg kan bare ikke forstå hvorfor Åeugeot siger en pris og nogen folk herinde noget. Er der nogen der ved og har haft erfaring med disse typer af skader og hvad det har kostet jer. Jeg ahr ikke haft den forbi en tester hos Peuget for hvis det er føleren vil de sku ha 3500 for bare at lave føleren.

Det sjove ved det hele at fejlen kom på et tidspunkt også gik den i sig selv igen i en lille periode for så at melde fejl igen.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Med venlig hilsen

ilker

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #1 Dato: 04. November 2011, 14:53 »
abs føler koster 375 kr, og måske 1 time at skifte kør til en anden mekaniker en peugeot. har selv fået skiftet en i bag pris 400 kr for test, 375 for føleren, 525 for montering, total 1300 kr
« Senest Redigeret: 04. November 2011, 23:25 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #2 Dato: 04. November 2011, 19:29 »
hos thansen koster den 300

og du kan selv skifte den eller dem hvis du kan få den gamle ud,
men få den testet først så du ved hvor den er i udu
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #3 Dato: 04. November 2011, 21:03 »
Hej!
Det var god svar :Goldwing + Pug 407 aut.Sådan skal det være.
Jeg skiftede på min bil 3 ABS sens. da bil var 4 år.Nu 2 og1/2 år
efter kører allesammen.
Skal først findes hvilken en der er def.,fordi man kan ikke se noget visuelt.
PS. Ved den bag sensor skal brændstøf tank lidt løsnes.

MVH fra Herning !:)

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #4 Dato: 04. November 2011, 23:27 »
Det er ikke noget problem og få de gamle ud på baghjulene det er værre foran ....

silverfox

  • Gæst
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #5 Dato: 05. November 2011, 08:00 »
T. Hansen? Så kan man sa lige så godt bare gå ud og skyde sig selv i foden.....

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #6 Dato: 05. November 2011, 08:12 »
Nu har jeg købt 2 til for da jeg skiftede lejer en hos Peugeot & en hos Højer autodele og det var næsten den samme pose så den kommer nok fra samme fabrik.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

SKP

  • Gæst
RE: klonk lyde
« Svar #7 Dato: 05. November 2011, 09:46 »
klonk lyde , er formentlig din nederste bærekugle eller fripleje som noget kalder det, esp abs fejl har jeg også haft, venstre for og højre bag, den venstre for var det stikket der var skidt og lort i easy fix, den højre bag er lidt mere tricky for kan ikke komme til stikket så enten er det føler eller stikket der igen er belortet.

det er forholdsvis nemt at skifte de følere der især hvis man har en lift så man kan få den lidt op i højden, men kan sagtens laves med en donkraft og en buk eller 2. hvis du ikke er mekaniker vil jeg nok få friplejet skiftet hos mekaniker.

pug 407 2.0 hdi 2004

morgan

  • Gæst
RE: En ulykke kommer sjældent Alene
« Svar #8 Dato: 06. November 2011, 19:13 »
Citér
Ilker skrev:
hej Alle

Indenfor en uge kan jeg fortælle at min 407 er begyndt at melde en ESP/ASR fejl samt en ABS fejl, kunne forestille mig at det er ABS føleren der er gået. derudover er der begyndt at komme klunk lyde fra venstre forhjul så jeg kunne eventuet forestille mig at det er stabilisator armen. Jeg ved nogen har skrevet nogle indlæg omkring men jeg kan bare ikke forstå hvorfor Åeugeot siger en pris og nogen folk herinde noget. Er der nogen der ved og har haft erfaring med disse typer af skader og hvad det har kostet jer. Jeg ahr ikke haft den forbi en tester hos Peuget for hvis det er føleren vil de sku ha 3500 for bare at lave føleren.

Det sjove ved det hele at fejlen kom på et tidspunkt også gik den i sig selv igen i en lille periode for så at melde fejl igen.

Håber der er nogen der kan hjælpe

Med venlig hilsen

ilker


Hej...

Min Bil begyndte også og melde ESP/ABS fejl.... Peugeot smed puter på dytten og den sage kilometer tal, dato og kl hvor fejl var opstået....
Flot   :D.... Det gjorde at den kære mek kunne gå hen og rense venstre baghjuls krans for en metal stump og alt var ok igen... kostede 200 kr og jeg var glad.

Mht din klunk lyde, så har du måske for store boller... Nej... normal fejl er din bære kugle eller defekt stabilisator arm der banker i undervogn.
« Senest Redigeret: 06. November 2011, 19:23 af morgan »