Forfatter Emne: Serviceaftale  (Læst 2898 gange)

Rubberduck104

  • Gæst
Serviceaftale
« Dato: 15. November 2011, 13:43 »
Hej igen

Har set at der en snak om det her serviceaftale her på hjemmesiden.

skal skal ikke ?

Jeg har ikke været den der har skiftet bil ud indenfor en kort årrække.
Så alt andet lige 5 år - a 20000 km årligt 555 kr. pr. mdr.

Kan det ikke bedre betale sig at ligge 555 kr. ind på min konto?

Jeg har også talt med mit eget værksted igennem tiderne - han info. mig at såfremt jeg får foretaget service hos ham - så er der en eller anden EU dom som gør at den service ved en ikke auto.værksted stadig opretholder en P-Garanti.
Er det korrekt ?

men lad høre fra jer

mvh

Rubberduck104

silverfox

  • Gæst
RE: Serviceaftale
« Svar #1 Dato: 15. November 2011, 20:52 »
Det er korrekt at du kan opretholde din garanti, såfremt service udføres efter Peugeots intervaller og forskrifter. Du får derimod absolut ingen kulance hvis noget skulle gå i stykker efter garantiens udløb. Du kører relativt få km, taget i betragtning at du har købt en diesel. Med dit kørselsmønster er en serviceaftale ikke nogen dårlig idé. Det giver optimal sikkerhed i den daglige drift.

morgan

  • Gæst
RE: Serviceaftale
« Svar #2 Dato: 16. November 2011, 12:33 »
Ja' jeg skulle nok også ha tegnet en aftale med Peugeot.... Kørt ca 76.000 km siden 11/1 2010..

Men der har ikke være noget, udover nogle garanti reps på bilen.

Havde defekt add beholder, relæ boks, stab arm..

Men syntes at det er en god sikkerhed at ha service aftale på bil...
Nu er min en 207 SW 2010.... MEN hvis du havde en 407 SW af samme årg, så havde det været dyrt hvis du ikke havde en aftale...

Jeg har IKKE aftale, da jeg tror på grisskassen ikke laver ballade. Ellers spørger jeg Silverfox om prob.
« Senest Redigeret: 16. November 2011, 12:37 af morgan »

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Serviceaftale
« Svar #3 Dato: 16. November 2011, 16:55 »
Peugeot 407 2.0 Hdi Sedan
Peugeot 407 blev meget omtalt da den kom frem, og efter at jeg kender flere der har kørt Peugeot og været godt tilfreds, ville jeg gerne bytte min veltjente Audi A4 1,8 95 med en nye Diesel, vi prøvede en Audi A4 1,9  (90 heste)og en Peugeot 2.0, (136 heste) og følte at vi fik meget mere bil i Peugeot, som samtidig var lidt billigere. (Vi ventede fra aug til dec.04. før den blev leveret)
 Vi har været meget glade og tilfredse med vores 407 Hdi Sedan, og vi har altid syntes den er pæn,
Vi kan kører 20 km pr liter, når vi gør os umage, men vort snit ligger nok på 15 km, og den kører 110km i 6. gear (ved 2000 omdr. som er anbefalet)
Udover at koblingen skulle skiftes (15.000,-kr) har der ikke været problemer, tværtimod.
Tælleren står nu på 150.000km og vi forventer den kan holde mange år endnu.
Der er overhovedet ingen rust nogen steder og den kører knaldgodt.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Serviceaftale
« Svar #4 Dato: 16. November 2011, 21:26 »
Hej !
Jeg er enig med Ole. 407 er en meget go´ bil. Har købt min på BCA
auktion i Vejle i 2007 som 2 år- 54.104 km på kloken.Uden at prøve bilen og uden noget som helst garanti. Det var en udlejnings bil- som en kat i sæk.Pris 240.000 kr.kontant.Alle andre kostede den gang ved forh. - 270.000 kr. Idag efter 145.000. kørte km ( 91. 000 hos mig)er
skiftet 3 ABS sens.- 2.500 kr, ny kobling -3.100 kr.stoplys kontakt 280 kr.,ny fjernbet. nøgle -800 kr., bærekugler i Tyskland- 2.000 kr.
2 bag stab. "kødben " 460 kr.+ 2l aditiv FAP -1.000 kr.
Bilen kører kanon og let kommer til de 208 km i t.
Alm. service med olie og ALLe filtre koster knap 911 kr.( med stempel i service bog) -hvis nogen kan godt li det.
Tandrem med alle de ting + vand pumpe inkl. mont - 2.380 kr.
Så der er stadigvæk lidt over 18.000 kr. i kassen til reklamationer osv.
Det er IKKE dyrt at køre en 407 2,0 Hdi -sedan.

MVH fra Herning !:)

Goldwing

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 508
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: Serviceaftale
« Svar #5 Dato: 17. November 2011, 07:30 »
Ja med de priser har du en billig mekaniker prøv samme rep. hos Peugeot så var det vel blevet 40 tusser.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

sttn

  • Gæst
RE: Serviceaftale
« Svar #6 Dato: 17. November 2011, 16:35 »
Hej

Vores 307 HDI 05 blev købt med service kontakt ,med alt hvad den kunne trække med 5 år 135.000km .

Om det kunne betale sig ? 860kr pr md i 5år i kan jo regn selv.
 vi fik service fik skiftet computer /spejl/bremser/div.....

efter kontrakt udløb har vi skiftet kobling/svinghjul. masser a bøvl med hakken (motor) der har kostet tid, ikke mindst penge det skal siges at værksted har været flinke med regninger da de rode lidt i blinde de havde aldrig haft sådan et problem ( bruger stadig værksted).

Til sidst service kontrakten blev tegnet som en ex forsikring, bilen køre da endnu så den står ikke til udskift de næste år ;)

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Serviceaftale
« Svar #7 Dato: 17. November 2011, 21:50 »
Citér
Goldwing skrev:
Ja med de priser har du en billig mekaniker prøv samme rep. hos Peugeot så var det vel blevet 40 tusser.


Hej Goldwin !
Sjov nok DET ER AUTORISERET Peugeot service med orig. dele .
Men..... det er i Bosnien i Banja Luka ( en by i nordlige del ) Srvice med navn : Verano Motors ( medejer er franskmæn ).Værksted med 9
pladser med 6 lifte+ hurtig service - 4 pladser -1 lift+1 rampe.Meget
moderne + dygtige mekanikere.
Time pris er 16.70 Euro- tror ca 130 DKK. Med en 5 euro i drikkepenge
få du gratis fejl udlæsning eller små rep ( sidste gang 2 "kødben " bag skiftet uden beregning, betalt kun dele).Fra juni til august kører de aktion rabat - 15 % på alt service og dele.Så de har travlt i ferien.
Tror de har en web side med samme navn.

Hilsen fra Herning !!;)

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Serviceaftale
« Svar #8 Dato: 18. November 2011, 08:19 »
Dæleme langt at køre for en rep. :D
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

Nesko BiH

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 107
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Serviceaftale
« Svar #9 Dato: 19. November 2011, 17:17 »
Hej jb !
Jeg kan godt forstår at du er glad med en 508 med så mange hk.Det er en super bil som kan gøre ALLE glade.
Ja, det er langt til de varme lande for en rep.,men jeg har hus og forældre og kun 35 km til den værksted.
Men ,synes jeg at folk der kører på ferie til fx. Istrien ( Kroatien )kan lave nogle ting på bilen- moms og løninger er MEGET lavere en i DK.

MVH fra Herning !:D

jb

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 358
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Serviceaftale
« Svar #10 Dato: 20. November 2011, 15:57 »
Ok, det forklare jo en del...  :D:D
3008 II 2.0 Allure Bluehdi