Forfatter Emne: Støddæmper og fjeder foran.  (Læst 2250 gange)

dsm

• Gæst
Støddæmper og fjeder foran.
« Dato: 12. December 2011, 22:12 »
uheld er sker i dag på min 406 2.0 Hdi årg,1999 :) min fjeder på venstre side foran er knækket.men heldigvis det er sket på P-plads hvor jeg bor.Jeg kan ikke køre da det lammer meget og har fornemmelse ligesom at hjulene foran er blokeret pga.knækket fjeder.Peugeot Odense siger det er en stor minus hos Peugeot diesel biler,da de ikke har den "brede stop klodse" (eller hvad den hedder) som skal forhindre fjeder at gå helt ned og giver den problem som jeg har nu at kan ikke køre bilen.

min spørgsmål lyder...kan jeg bruge en støddæmper fra en anden Peugeot 406 bil som har den "brede stop klodse" eller findes en anden løsning på den ?

silverfox

• Gæst
RE: Støddæmper og fjeder foran.
« Svar #1 Dato: 13. December 2011, 06:55 »
Jeg ved ikke hvad der menes med "bred stop klods"!? Men du kan ikke bare bruge en fjeder fra en anden 406. Desuden vil jeg anbefale at du skifter begge fjedre samt tårnlejer nu du er i gang.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 13. December 2011, 22:47 »
Tror det er en støddæmper med en større skål så fjedderen ikke går ned i dækket  hvis den nederste vinding knækker der menes   , men det er ikke muligt

dsm

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. December 2011, 08:54 »
hej KHJ

JA,det er det.med den store skål jeg mener... :) den med den lille skål er pisset farlig hvis fjeder knækker mens man køre