Forfatter Emne: Lys i varmereguleringen på 206´er  (Læst 5851 gange)

VILBRAND

• Gæst
Lys i varmereguleringen på 206´er
« Dato: 15. Januar 2012, 18:31 »
Hej alle.

I dag ville jeg skille min midterkonsol ad for at skifte pærerne i varmereguleringen, da der kun er lys i halvdelen. Men jeg fandt aldrig ud af hvor pærerne sidder og da jeg samlede det igen, er der intet lys overhovedet i varmereguleringen nu :-S Nogen der kan hjælpe? Det er en 206 1,4 HDI fra 2006.

midph

• Gæst
RE: Lys i varmereguleringen på 206´er
« Svar #1 Dato: 16. Januar 2012, 14:14 »
..Du kan enten købe "Haynes" rep. bog hos THansen eller låne den på biblioteket..der er beskrivelse og fotos om,hvordan du gør og hvor de sidder..husk at oplyse model/årgang/...desværre bor du for langt væk,ellers ville jeg gerne gøre det for dig,da det er rimelig nemt...en anden løsning er ,at kontakte "Goldwing" her i forummet..kan være han ligger inde med oplysninger/tegninger/fotos,som han kan maile til dig..mvh

VILBRAND

• Gæst
RE: .
« Svar #2 Dato: 16. Januar 2012, 17:52 »
Ok tak prøver lige goldwing .

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 16. Januar 2012, 22:13 »
Du skal tage kappen af konsollen  , skrue reguleringen ud med de 4 skruer   , stille de 3 djejeknapper lodret  , træk knappen af til rec.  og tag fronten af ( det sorte )  fra bunden  ved af udløse hagerne  så kommer di ind til pærerne  mener der er 3  

drejereguleringerne går med af   det er bare lettere at montere igen når man ved de skal stå lodret som ved afmonteringen

midph

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17. Januar 2012, 10:10 »
..præcis..godt beskrevet KHJ..hvis jeg lige skal komme med en x-tra bemærkning,må det være ,at kablerne godt kan drille lidt,når man skal ha`konsollen ud,men der kan man så vælge at tage dem af(husk så at mærke dem af for korrekt mont. igen)... eller lade være.. og i Haynes advares der om forsigtighed ved udløsning af de sorte hager,der godt kan knække,men det gjorde mine nu ikke ..men alligevel ta`den med ro fra start af og ikke har prøvet det før.. :D..mvh.

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
« Svar #5 Dato: 17. Januar 2012, 11:46 »
her er vejledning

Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

midph

• Gæst
« Svar #6 Dato: 17. Januar 2012, 12:03 »
..det var vist lige en "tand" for meget af illustrationer..så vidt jeg husker,skal du kun ned til afmontering af skruerne i punkt 17,så kan du trække konsollen ud og komme om til bagsiden,hvor pærerne sidder ..(4 sorte hager skal lige løsnes,så kommer du ind til dem)..mvh

VILBRAND

• Gæst
« Svar #7 Dato: 17. Januar 2012, 13:10 »
Tusind tak gutter, det var sgu guld med både beskrivelser og tegninger! Mange tak 😃

VILBRAND

• Gæst
« Svar #8 Dato: 17. Januar 2012, 18:45 »
HVOR ER TEGNINGERNE BLEVET AF???   :o

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
« Svar #9 Dato: 17. Januar 2012, 20:43 »