Forfatter Emne: Kabine blæser i 306  (Læst 2009 gange)

Plaursen

  • Gæst
Kabine blæser i 306
« Dato: 24. Januar 2012, 09:21 »
Hej .

Jeg har en Peugeot 306, 2,0HDI fra slut 2000.

I går da jeg kørte hjem fra arbejde fungerede alt fint, men til morgen da jeg satte mig ud i bilen, og ville afise foruden skete der ikke rigtigt noget.

Jeg kan regulere blæser hastigheden fint, det lyder som om motoren kører, og ændrer hastighed. Der kommer bare ikke rigtigt noget ud af kanalerne.

Når jeg ændrer på blæse retningen, fra forrude til gulv. f.eks, synes det også at fungere...

Jeg kan også mærke at den smule luft som kommer ud, er varmt, så varmeren fungere.

Er der nogen som har en ide til hvorfor der lige pludselig fra den ene dag til den anden ikke kommer noget luft ud, mens lyden på blæsermotoren, umiddelbart er den samme.

Det skal lige siges at der i et kort øjeblik, kom en lidt "brændt" lugt ud af kanalen.

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Kabine blæser i 306
« Svar #1 Dato: 24. Januar 2012, 09:42 »
Man kunne forestille sig at det var spjældmotoren der har en kortslutning
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Plaursen

  • Gæst
RE: Kabine blæser i 306
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2012, 10:19 »
Men er spjældet ikke mekaninsk... med noget kabelværk når du drejer på knappen?

Det er vel ikke noget der som sådan kan gå i stykker, med mindre kablet springer. Og så vil knappen vel bare dreje rundt uden nogen modstand?

Eller hvis spjældet sidder fast, så kan man slet ikke dreje på knappen?

Eller er jeg helt forkert på den her.

Tommi

  • Gæst
RE: Kabine blæser
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2012, 22:00 »
Jeg har haft lidt det samme problem med min peugeot 306 2.0 HDI.

og der var det formodstanden der var stået af på grund af at blæseren var begyndt at bruge for meget strøm.

så ved ikke om der kan være noget der ?