Forfatter Emne: motor 70grader men koger vandet af  (Læst 1284 gange)

gejabo

  • Gæst
motor 70grader men koger vandet af
« Dato: 12. Februar 2012, 15:02 »
Hejsa jeg har lige købt en 306 HDI 90 HK fra 2001 som har kørt 260000, bilen bliver kun 70 grader varm men vandet koger af vandbeholderen, varmeblæseren virker heller.
Jeg har afleveret bilen hos forhandleren men vil godt vide noget om det så jeg kan tjekke om han har lavet det.:|

brugge

  • Gæst
RE: motor 70grader men koger vandet af
« Svar #1 Dato: 12. Februar 2012, 16:27 »
Hej.

Jeg vil mene man skal starte med at tjekke thermostaten, hvis den ikke åbner kan det skabe problemer, dog burde den koger ved lidt højere temp. med mindre der er fejlvisning på uret. Det kan også tyde på defekt toppakning/ topstykke...... bobler den i vandet når den kører i tomgang ??? kommer der hurtigt tryk på kølersystemet dvs. giver et stort pift ved afmont. af kølerdæksel efter 2-3 min kørsel i tomgang ved koldstart ??

held og lykke.

gejabo

  • Gæst
RE: motor 70grader men koger vandet af
« Svar #2 Dato: 12. Februar 2012, 17:44 »
Der er stort overtryk men der er motoren varm, hvis man gasser op med kølerdækslet af så kommer der mange luftbobler når man gasser op

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: motor 70grader men koger vandet af
« Svar #3 Dato: 12. Februar 2012, 18:49 »
Hej
Ja det lugter af en def. toppakning:(
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

gejabo

  • Gæst
RE: motor 70grader men koger vandet af
« Svar #4 Dato: 13. Februar 2012, 08:07 »
Ja det tænker jeg også det gør forhandleren så heller ikke glad ud da jeg fortalte ham om de problemer der var med bilen også fordi han om fredagen havde måttet afmontere gearkassen fordi der var et bøs der skulle skiftes