Forfatter Emne: HJÆLP TOPPAKNING ELLER EJ  (Læst 1989 gange)

raunriis

• Gæst
HJÆLP TOPPAKNING ELLER EJ
« Dato: 10. April 2012, 20:59 »
jeg har en pug 2,2 hdi hvor der kommer kølervand op af expansions beholderen. jeg har skiftet expansions låg og termostat.bilen har været hos pug som har trykprøvet den og kunne ikke finde noget,vandpunpen er 1 år gammel og bilen kan lave varme inde i bilen.
så er på bar bund, så er der nogle der har et forslag????????

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
RE: HJÆLP TOPPAKNING ELLER EJ
« Svar #1 Dato: 11. April 2012, 07:31 »
hvor gammet er den for det kan være køleren der er kokset til. og der må jo være en årsag til du skifter termostat.
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

raunriis

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. April 2012, 19:33 »
den er fra 02 jeg troede måske det var termostaten der havde sat sig

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 13. April 2012, 23:42 »
Hvordan ligger temperaturen på uret i bilen  , bliver den hurtigt varm , er der meget eller bare tryk i når du tager køledækslet af

raunriis

• Gæst
« Svar #4 Dato: 15. April 2012, 00:15 »
den bliver 90c og der er tryk på systemet og der er rimlig tryk.
vis det er toppakingen kan man bruge motortætner osse vis der er en revne i topstykket ?????

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 15. April 2012, 10:17 »
Jeg ville slet ikke bruge kølertætner nogen steder har set det også kan stoppe varmeapparat så har det en uheldig virkning  , hvis topstykke er revnet eller toppakning så er det  kompression der går i vandkanalerne og så går trykket den forkerte vej så tætneren vil ikke komme ud i revnen men skudt tilbage  da kompr.trykket er meget højere end køletrykket  , det kan bruges hvis det er en utæt køler

gejabo

• Gæst
« Svar #6 Dato: 15. April 2012, 13:54 »
Jeg har oplevet det samme med min 2.0 hdi den smed vandet men blev ikke rigtig varm på uret i bilen, det var toppakningen der var defekt kan ikke sige hvad det kostede da der var garanti på bilen