Forfatter Emne: Peugeot 407 1.6 HDI  (Læst 2372 gange)

kemiali

• Gæst
Peugeot 407 1.6 HDI
« Dato: 12. April 2012, 20:34 »
Hej alle 407 ejere

Har en 407 1.6 HDI fra 2007og har læst om alle de fejl og mangler der er på denne model og ikke mindst Peugeot Danmarks manglende hjælp vedrørende problemerne  mht. Bizone klimaanlægget, servostyring og idag har jeg læst artikel om taktkæden. Er det ikke bedst at afhænde bilen for højeste bud og så bare sige at nu har vi fået nok det franske bilmærke.

eller er der håb forude

Bliver kundeservicen bedre i fremtiden?:D:D
« Senest Redigeret: 12. April 2012, 20:51 af kemiali »

rem-dk

• Gæst
RE: Peugeot 407 1.6 HDI
« Svar #1 Dato: 12. April 2012, 21:47 »
Tag nu ikke sorgerne på forskud. Din bil er ikke dårligere end så mange andre.
Peugeot-biler har nogle problemer, andre bilmærker har også problemer, også anerkendte tyske bilmærker har store problemer.
Lad være med at tro at en bil uden problemer relaterer til et bestemt bilmærke, for den eksisterer ikke.
I dette forum hører du naturligvis mest om de problemer som findes på Peugeot-biler, hvis alle andre bilmærkers problemer skulle være med her, blev det temmelig tidskrævende at læse dagens nye tråde. :-)
Op med humøret, og nyd din velkørende bil.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 12. April 2012, 22:34 »
Hvis du solgte din bil vil jeg gå ud fra du ville købe en igen og jeg kunne da godt tænke mig at høre hvad du så ville købe det kunne være et råd til andre også :)

Der er ikke fejl på servostyring andet en den sitrer ved parkeringsmanøvre  der er ikke noget farligt i det , og det kunne have være lavet i garantiperioden  gratis som på mange andre

Varmeapp. er ikke kun bizone , også monozone  men det er ikke sikkert din knækker der er solgt mange og det er langt fra alle der er røget

Motoren bruges også  i biler som  Ford og volvo sikkert fordi de kan ikke lave noget der er bedre selv og så er det billigere at købe sig til det

-Jonas-

• Gæst
« Svar #3 Dato: 13. April 2012, 17:48 »
Jeg var tæt på at købe mig en tysk bil nu her men jeg valgte en peugeot igen og det er jeg da glad for.

peugeot det køre sgu bare fint. der er ikke de store problemer.
de kan da komme men synes der er langt imellem dem.

fx.
107
206
207

når de skal have lavet service så er det som regl lige noget frisk olie og filter og så køre det igen. der plejer næsten aldrig at være noget problemer med dem.

selv dæk og bremser og alm slide dele det skal jo til..

Peugeot motor det er sgu hellerikke så dårligt igen. jeg har set op til flere der har kørt langt over 300.000 km. og det køre stadigvæk lækkert.

kemiali

• Gæst
RE: Tak til alle optimister
« Svar #4 Dato: 15. April 2012, 20:08 »
Hej igen

Først tak for alle de positive tilkendegivelser. Min 407 fra september 2007
har følgende problemer????

Servo-olien trykkes nogengange op igennem låget til beholderen. bizonen klimaanlægget virker ikke i højre side.

Er da også tilfreds med bilen som sådan, bare træls at det ikke er slitage
man skal betale for når bilen skal repareres:D

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 15. April 2012, 22:08 »
Jeg er rigtig tilfreds for min Peugeot 407, 2,0 HDI fra dec 04.

Det med servo olien sker også på min, men jeg synes styret virker som det skal og det er jo det vigtige, det er let at få fyldt op, du hælder det på mens motoren kører, og måske har en hjælper drejer i styret.

Jeg forventede også at klimaanlæget var til begge sider, men da jeg gjorde opmærksom på det, fik jeg at vide det var ikke i den billige model jeg havde købt.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 15. April 2012, 23:38 »
Citér
kemiali skrev:
Hej igen

Først tak for alle de positive tilkendegivelser. Min 407 fra september 2007
har følgende problemer????

Servo-olien trykkes nogengange op igennem låget til beholderen. bizonen klimaanlægget virker ikke i højre side.

Er da også tilfreds med bilen som sådan, bare træls at det ikke er slitage
man skal betale for når bilen skal repareres:D

Grunden til det trykkes op er hvis den mangler lidt bliver det pisket og udvider sig pga luft  , du skal lade olien falde til ro  , løft forhjulene med en donkraft  , fyld olie på og drej skiftevis H - V  indtil det er luftet ud  , du må ikke starte motoren  før der ikke kommer mere luft  start motoren og efterfyld den da det synker lidt efter start

det med varmen er højst sandsynligt et knækket spjæld