Forfatter Emne: 406 kølerblæser  (Læst 1500 gange)

martin 406

  • Gæst
406 kølerblæser
« Dato: 21. April 2012, 07:22 »
hej. jeg har netop lige skiftet kølerblæser på min peugeot. de gamle var defekte og kørte slet ikke så bilen blev varm hvis man var i kø og ligende. nu har jeg skiftet dem med et brugt sæt som er testet og med 6 mdr garenti. der er to blæsere, den ene kan jeg nemt få til at køre bare ved et lade blien stå i tomgang og med AC tændt. men den anden kører ikke. er det meningen at de begge kun skal køre under meget varme forhold? og at den ene kun kører under normale forhold? eller skal de kører på samme tid?

bilen er en 406 3,0 V6 fra 97

mvh martin

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 406 kølerblæser
« Svar #1 Dato: 21. April 2012, 12:22 »
Citér
martin 406 skrev:
hej. jeg har netop lige skiftet kølerblæser på min peugeot. de gamle var defekte og kørte slet ikke så bilen blev varm hvis man var i kø og ligende. nu har jeg skiftet dem med et brugt sæt som er testet og med 6 mdr garenti. der er to blæsere, den ene kan jeg nemt få til at køre bare ved et lade blien stå i tomgang og med AC tændt. men den anden kører ikke. er det meningen at de begge kun skal køre under meget varme forhold? og at den ene kun kører under normale forhold? eller skal de kører på samme tid?

bilen er en 406 3,0 V6 fra 97

mvh martin

Min gamle 406er havde også 2 blæser, de køre samme tid
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

karl

  • Gæst
RE: 406 kølerblæser
« Svar #2 Dato: 08. Maj 2012, 08:23 »
De to blaesere (ae virker ikke) kører samtidig, først på lav hastighed, og ved højere kølevandstemperatur på høj hastighed.
Der sidder tre relaer i en trekantet boks som sidder mellen de to blaesere.
Check disse relaer og deres forbindelser, irer ofte. Hvis ok prøv at tage et relae ud ad gangen og se om begge blaesere så kører.
Du kan checke den defekte blaeser ved at tilslutte den direkte til 12 V.