Forfatter Emne: Stoplys på peugeot 207 virker ikke ?  (Læst 2963 gange)

Manuel 1967

• Gæst
Stoplys på peugeot 207 virker ikke ?
« Dato: 23. April 2012, 08:22 »
Mit stop lys øverst i bagklappen virker ikke.
Jeg opdagede det ved at jeg købte en ny diode stop lampe og da jeg skulle prøve den af, virkede den ikke.
Jeg skiftede så tilbage til den gamle men den virkede heller ikke ?? Kan det være en knækket ledning / sikring ?
Alt andet lys virker fint.:o

Skovby

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: Stoplys på peugeot 207 virker ikke ?
« Svar #1 Dato: 23. April 2012, 20:25 »
Hvis der slet ikke er noget stoplys der virker, så kan det være du har fået sikringen til at springe. Og hvis det ikke er den så er det din stoplys kontakt der skal skiftes

Holgato

• Gæst
RE: Stoplys på peugeot 207 virker ikke ?
« Svar #2 Dato: 24. April 2012, 11:36 »
Kan være fordi dit canbus system er gået i baglås.

Hvis der kommer en fejl på en bil med et canbus system, vil systemet lukke ned hellere end at der sprænges sikringer.
Derfor behøver der nødvendigvis ikke være noget galt og jeg vil anbefale dig at prøve at pille batteriet fra i et kort tidsrum og sætte det gamle til igen.

Hvis det virker så er det der problemet ligger.
Det kan også være sikring.. -
Men som sagt! grunden til det er at dit nye stoplys har højst sandsynligt 2 sokler du kan sætte stikket i hvor polerne er forskellige i de 2 stik således at hvis det ikke virker i det ene stik så gør den i det andet :)
Da LED'er har en polarisering i form af anode og katode , er det ikke ligemeget hvordan den vendes ligesom en glødepære der bare er en kortslutning.

Håber det kan hjælpe lidt :)