Forfatter Emne: defekt klima anlæg i 407  (Læst 1574 gange)

FlemmingL

• Gæst
defekt klima anlæg i 407
« Dato: 25. April 2012, 16:44 »
Hej Alle..

Nu håber jeg der sidder en derude, som ved lidt om problemerne med de knækkede spjæld i klima anlægget i 407'eren. For vores klima driller lidt, men fungere stadig, bare ikke optimalt. forskellig luftfordeling/temp. I højre venstre side og manglene luftstrøm ved køl. altså kold luft men langt fra blæs nok. Hvis bilen står stille få minutter, eller hvis man helt afbryder anlægget et øjeblik, køler den helt normalt et lille stykke tid, for derefter langsom at give mindre og mindre blæs, men blæsermotor kører på fuldt drøn. Den luft der trods alt kommer ud, er iskoldt, så det kan ikke være væske den mangler

Vores 407 er indreg. 8 måned 2008, altså ganske kort før den blev faceliftet og efter sigende fik et nyt klima anlæg. Peugeot har flere gange undret sig over, at den har det "nye" filter som passer i det nye anlæg.
Men har søgt mig frem på nettet, til at det nye anlæg skulle være monteret i biler fra DAM nummer 11438 og frem. min har DAM nummer 11517 og skulle altså have det nye anlæg.

Mit spørgsmål er så, er der nogen derude, der ved om peugeot også har problemer med spjæld i klimaanlæg i de faceliftede  407 modeller...? altså om jeg skal regne med at få en kæmpe regning når jeg aflevere den til til rep, eller om det i mit tilfælde kan være noget ganske andet og måske mindre omfattende.

På forhånd tak.

Hilsen Flemming