Forfatter Emne: coolant low  (Læst 2095 gange)

bamsefar

• Gæst
coolant low
« Dato: 29. April 2012, 17:32 »
Hej derude,
Min Peugeot 307 2005 hdi har nu gange bippet og skrevet noget lignende: Coolant low..
Det står så kort tid, men er ret sikker på det er det den skriver.. Har søgt lidt på nettet men er ikke blevet klogere..

Ved i hvad det betyder???

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: coolant low
« Svar #1 Dato: 29. April 2012, 18:07 »
Citér
bamsefar skrev:
Hej derude,
Min Peugeot 307 2005 hdi har nu gange bippet og skrevet noget lignende: Coolant low..
Det står så kort tid, men er ret sikker på det er det den skriver.. Har søgt lidt på nettet men er ikke blevet klogere..

Ved i hvad det betyder???

Kølervæske lav. B)
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

bamsefar

• Gæst
« Svar #2 Dato: 29. April 2012, 18:27 »
Den siger det lynhurtigt, fra man hører bippet til teksten forsvinder fra displayet går der max 2 sekunder, og så kommer det ikke igen...
Tyder det ikke på det er føleren der er noget galt med, når nu den kun siger det 1 gang og så kort tid..?

Men hvad fanden, jeg kan prøve at fylde lidt på..

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 02. Maj 2012, 22:06 »
Fuld lidt vand på  , den ligger lige på grænsen for lav vandstand  når motoren har kørt  lidt hæver vandstanden sig ved opvarmning over føleren og den " brokker sig ikke mere "   så når den er kold fyld vand op til samlingen på expansionsbeholderen

bamsefar

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. Maj 2012, 09:54 »
der blev hældt en meget lille smule væske på, og den har ikke "brokket" sig siden :-)

midph

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. Maj 2012, 10:16 »
..har haft det samme problem engang og gjorde det som KHJ skriver..fyldte lidt vand på og det forsvandt igen,så dit er sikkert løst nu også..mvh

rem-dk

• Gæst
« Svar #6 Dato: 03. Maj 2012, 20:03 »
Det burde vel ikke være så vanskeligt, undskyld mig, men coolant low, betyder lav kølevæskestand. Hvad gør man ved det, fylder på selvfølgelig.

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #7 Dato: 03. Maj 2012, 21:22 »
Citér
rem-dk skrev:
Det burde vel ikke være så vanskeligt, undskyld mig, men coolant low, betyder lav kølevæskestand. Hvad gør man ved det, fylder på selvfølgelig.

Som bamsefar skriver, har han fyldt på  :D
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

bamsefar

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. Maj 2012, 21:54 »
Citér
rem-dk skrev:

Det burde jo være logisk ja, men mit problem var at jeg ikke var helt sikker på det var det der stod på displayet, da den sagde det ultrakort, og kun 1 gang uden at gentage det... Regnede med den ville sige det igen hvis der virkelig manglede noget..